Były szef publicystyki w TVP1 został youtuberem

Marcin Pieńkowski PRZEkanał

Na youtube’owym PRZEKanale, założonym kilka miesięcy temu przez Bartłomieja Graczaka, zadebiutował Marcin Pieńkowski – w przeszłości m.in. dziennikarz prasowy oraz szef redakcji społeczno-publicystycznej w TVP1.

Marcin Pieńkowski na PRZEKanale razem z Bartłomiejem Graczakiem będzie prowadził przegląd najważniejszych i najciekawszych informacji z różnych dziedzin. Pierwszy odcinek, trwający prawie godzinę, opublikowano w czwartek.

Na LinkedIn Pieńkowski podkreśla, że jest współwłaścicielem PRZEkanału. Od wiosny do grudnia ub.r. pracował jako koordynator projektu w Centrum Badań Polityki Europejskiej, a od połowy 2017 do wiosny ub.r. w Polskiej Organizacji Turystycznej (jako social media manager oraz specjalista ds. marketingu i komunikacji).

Wcześniej Marcin Pieńkowski był związany z branżą mediów. Od stycznia do listopada 2016 roku był szefem redakcji społeczno-publicystycznej w TVP1, pełnił też funkcję pełnomocnika zarządu Telewizji Polskiej ds. obsługi medialnej Światowych Dni Młodzieży Kraków 2016.

Natomiast jako dziennikarz pracował wcześniej w dziale politycznym „Rzeczpospolitej” (przez prawie dwa lata), Telewizji Republika oraz internetowej redakcji „Wprost”.

W połowie czerwca do zespołu PRZEkanału dołączyła Anna Pawelec, poprzednio reporterka „Wiadomości” TVP.

PRZEkanał działa od początku marca br. Obecnie ma 41 tys. subskrybentów, a zamieszczone na nim ponad 170 materiałów odtwarzano łącznie 3,5 mln razy. Na Patronite kanał ma 21 patronów, który przekazali jak dotąd 3 tys. zł (suma comiesięcznych wpłat wynosi 730 zł.