Oglądalność programu „Lepsza Polska” Doroty Gawryluk

Mogło być lepiej

"Obiecałam państwu konkrety. I że zajmiemy się tym, co najważniejsze. To się udało" – powiedziała cytowana w komunikacie Dorota Gawryluk, podsumowując pierwszy sezon programu

Program publicystyczny Doroty Gawryluk zatytułowany „Lepsza Polska” oglądało w głównym Polsacie średnio 603 tys. widzów, w Polsat News – 208 tys., a w Wydarzeniach 24 – 88 tys. W głównym Polsacie udziały w czasie emisji w grupie ogólnej 4+ i komercyjnych 16-49 i 16-59 były niższe od średnich kanału.

Premierowy odcinek mocno promowanego przez Polsat programu Gawryluk nadano 14 marca, a ostatni w sezonie – 20 czerwca. Cykl był emitowany w czwartki o 19.15. W Polsacie, który pokazywał pierwszą część programu, od 19.15 do ok. 19.40, pozycja miała średnio 5,72 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 6,19 proc. w komercyjnej 16-49 i 5,80 proc. w komercyjnej 16-59.

Dorota Gawryluk: „Obiecałam konkrety. Udało się”

W Polsat News, który nadawał całość, od 19.15 do ok. 20, program miał odpowiednio 1,95 proc., 1,20 proc. i 1,32 proc., a w Wydarzeniach 24 – które również pokazywały całość odcinków – 0,84 proc., 0,53 proc. i 0,68 proc. Wydarzenia 24 nie nadały pierwszego odcinka programu, 14 marca.

W głównym Polsacie największą popularnością cieszył się drugi odcinek – przyciągnął średnio 773 tys. widzów. Także to wydanie było najpopularniejsze w Polsat News – 313 tys. i Wydarzeniach 24 – 163 tys. widzów.

Wyniki z trzech anten nie są zsumowane ze względu na różny czas trwania odcinków w głównym Polsacie i kanałach informacyjnych.

Dla porównania w marcu Polsat notował średnio 6,79 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 7,67 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 7,22 proc. w komercyjnej 16-59, Polsat News odpowiednio: 1,51 proc., 0,95 proc. i 1,05 proc., a Wydarzenia 24 – 1 proc., 0,67 proc. i 0,73 proc. Z kolei np. w maju Polsat notował średnio 6,62 proc. udziału w grupie ogólnej 4+, 7,07 proc. w komercyjnej 16-49 oraz 6,83 proc. w komercyjnej 16-59, Polsat News odpowiednio: 1,57 proc., 0,98 proc. i 1,14 proc., a Wydarzenia 24 – 0,91 proc., 0,63 proc. i 0,7 proc.

„Obiecałam państwu konkrety. I że zajmiemy się tym, co najważniejsze. To się udało” – powiedziała cytowana w komunikacie Dorota Gawryluk, podsumowując pierwszy sezon programu.

Gawryluk nie będzie kandydatką w wyborach

W zeszłym tygodniu Polsat pokazał na razie ostatnie wydanie programu publicystycznego „Lepsza Polska” Doroty Gawryluk. Pierwotnie program widniał też w ramówkach na kolejne tygodnie. Jak potwierdziliśmy w biurze prasowym stacji, ostatecznie zdecydowano, że emisja zostanie zakończona wraz z końcem roku szkolnego. Dorota Gawryluk zapowiedziała na koniec ostatniego odcinka powrót we wrześniu.

Na początku lutego w mediach pojawiły się informacje o możliwym starcie Doroty Gawryluk w wyborach prezydenckich. Prezenterka najpierw zaprzeczyła tym doniesieniom, ale później unikała jasnych deklaracji w tej sprawie.

W zeszłym tygodniu Telewizja Polsat poinformowała, że Gawryluk nie będzie kandydatką w najbliższych wyborach prezydenckich. „Telewizja Polsat, ani żaden z jej dziennikarzy nie bierze udziału w jakiejkolwiek kampanii politycznej, w tym wyborczej. Polsat pozostaje i pozostanie najbardziej obiektywną i rzetelną stacją telewizyjną w Polsce. Dziennikarze Telewizji Polsat wykonują swoją pracę w sposób obiektywny, rzetelny i niezależny” – napisano w oświadczeniu. I dodano: „Fakt, że różne osoby, w tym pracownicy firm konkurujących z Telewizją Polsat i należącą do Polsatu Interią, próbują rywalizować z nami poprzez »anonimowe doniesienia« i wpisać nas w związki czy to z lewą czy z prawą stroną sceny politycznej, jest działaniem wykraczającym poza standardową, zgodną z dobrymi obyczajami i fair rywalizacją”.

Z kolei z końcem listopada 2023 roku Gawryluk przestała kierować pionem informacji i publicystyki Telewizji Polsat – zastąpił ją Piotr Witwicki. Objęła wtedy nowo utworzone stanowisko dyrektorki zarządzającej pionu kanałów tematycznych. Później została też wiceprezeską Fundacji Polsat i prezeską Stowarzyszenia Program Czysta Polska (obecnie stowarzyszenie Lepsza Polska), założonego przez Zygmunta Solorza, twórcę Polsatu.

Dane: Nielsen Media.