Przedstawiciele WAN-IFRA co roku spotykają się na konferencji, podczas której wymieniają się doświadczeniami, a także dyskutują na najważniejsze tematy dotyczące mediów. W czasie 75. Światowego Kongresu Mediów Informacyjnych w Kopenhadze WAN-IFRA ogłosiła, że kolejne wydarzenie odbędzie się w Polsce.
– To dla nas zaszczyt współorganizować Kongres WAN-IFRA 2025. Cieszę się, że zaprosimy do Polski liderów mediów, dziennikarzy i redaktorów z całego świata. To dla nich wyjątkowa okazja, by znaleźć się w kraju, który z jednej strony graniczy z walczącą o bezpieczeństwo całego kontynentu Ukrainą, a z drugiej w ubiegłym roku dał odpór populistycznym rządom, także za sprawą prężnie działających, niezależnych mediów – mówi Bartosz Hojka, prezes Grupy Agora.
– Jestem przekonany, że nasze doświadczenia są niezwykle interesujące dla globalnej branży informacyjnej, a jednocześnie spotkanie w Polsce pozwoli nam poruszać tematy, które są w tej chwili kluczowe dla mediów na całym świecie, jak rozwój sztucznej inteligencji, dalsza współpraca z big techami czy zmiany w sposobach konsumpcji mediów – dodaje.
WAN-IFRA o mediach
– Każdego roku dokładamy wszelkich starań, aby program i lokalizacja Kongresu były przemyślane i znaczące. Jesteśmy dumni, że w 2025 r. możemy współpracować z Agorą przy organizacji 76. Światowego Kongresu Mediów Informacyjnych w Krakowie. To miasto, które łączy w sobie wszystkie cechy wymagane dla wydarzenia tej skali – powiedział Vincent Peyrègne, dyrektor generalny WAN-IFRA.
Światowy Kongres Mediów Informacyjnych WAN-IFRA jest corocznym spotkaniem wydawców, redaktorów i właścicieli mediów z całego świata, które każdego roku odbywa się w innym mieście. Wydarzenie zgromadzi jedne z najodważniejszych i najbardziej innowacyjnych osób w branży medialnej, ludzi ze wszystkich kontynentów, którzy na nowo definiują biznes informacyjny i dziennikarstwo, szukając zrównoważonych podstaw dla mediów.
World Association of News Publishers, czyli WAN-IFRA, to globalna organizacja non profit. Jej misją jest ochrona praw dziennikarzy i wydawców na całym świecie, a także zapewnienie swoim członkom niezbędnej wiedzy i rozwiązań pozwalających im wprowadzać innowacje oraz prosperować w cyfrowym świecie. Ma formalny status przedstawiciela w Organizacji Narodów Zjednoczonych, UNESCO i Radzie Europy.