Z zarządem spółki e-Kiosk, zajmującej się cyfrową dystrybucją prasy i książek, żegnają się prezes Łukasz Piela i członek zarządu Michał Kaczmarski. Jej nowe kierownictwo tworzą Wojciech Pawłowski jako prezes oraz Wojciech Szymczyk w roli wiceprezesa i chief growth officera. 78 proc. akcji spółki należy do Gremi Media, wydawcy „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”.
Łukasz Piela został odwołany z funkcji prezesa e-Kiosku, natomiast Michał Kaczmarski złożył rezygnację. Piela był szefem spółki od jesieni 2017 roku, a Kaczmarski pełnił funkcję członka zarządu od października 2022 roku.
– W 2018 roku przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 8,9 mln zł, EBIDTA spółki wyniosła 1,2 mln zł, a wynik netto był ujemny (-150 tys. zł). W ciągu 5 lat poprawiliśmy wyniki wręcz skokowo. W 2022 roku wypracowaliśmy przychody na poziomie 13,9 mln zł; EBIDTA 5 mln zł; zysk netto 3,8 mln zł. Uważam, że dzięki dyscyplinie finansowej udało nam się wprowadzić Spółkę na tory stabilnego wzrostu opartego na silnych fundamentach – wyliczył Łukasz Piela we wpisie na Linkedin. Z e-Kioskiem był związany łącznie przez półtorej dekady, zanim dołączył do zarządu, pełnił funkcje menedżerskie, dyrektora sprzedaży, chief commercial officera i dyrektora zarządzającego.
– To była inspirująca podróż, która przyniosła niesamowite rezultaty i jest doskonałym fundamentem dla przyszłych sukcesów. Rzeczpospolita wchodzi w kolejną fazę rozwoju, za który trzymam kciuki i kibicuje całemu zespołowi. Cieszę się, że mogłem być częścią tej wielkiej zmiany i z dużą satysfakcją będę obserwował kolejne wzrosty – podsumował swoją pracę w e-Kiosku Michał Kaczmarski. – Mnie czekają kolejne wyzwania już niebawem – zaznaczył.
Nowym szefem e-Kiosku został Wojciech Pawłowski. – Przed nami wiele ekscytujących wyzwań związanych z dostarczaniem unikalnych doświadczeń dla konsumentów treści z zakresu informacji, publicystyki i literatury. To dla mnie nie tylko zawodowe wyzwanie, ale także misja – szczególnie ważna w czasie szerzącej się dezinformacji i potęgowanych emocji – podkreśla Pawłowski w komunikacie prasowym.
– Wierzę, że rosnąca rzesza odbiorców sprawdzonej informacji, czytelników książek, zasoby treści, którymi dysponujemy oraz możliwości, jakie dają współczesne rozwiązania IT i AI pozwolą sprawnie dostarczyć wymierną wartość klientom i inwestorom spółki – zapowiada.
Poprzednio Wojciech Pawłowski był związany z grupą Cyfrowy Polsat (oprócz Polsatu i Cyfrowego Polsatu należą do niej m.in. Polkomtel i Netia), w której pełnił funkcje menedżerskie w obszarze obsługi klienta, finansów, business intelligence, marketingu i sprzedaży. Od 2016 roku odpowiadał za marketing bezpośredni, zarządzanie wartością klienta, procesy dosprzedaży, retencji i antychurn. Od 2021 roku odpowiadał zaś kompleksowo za budowę wartości bazy klientów, budżetowanie, raportowanie i analitykę obszaru klientów masowych, portale e-commerce oraz performance marketing. Zajmował się markami Plus, Plush, Polsatbox i Netia.
Z kolei Wojciech Szymczyk jako chief growth officer e-Kiosku przejmie odpowiedzialność za rozwój ekiosk.pl, nexto.pl oraz innych produktów ecommerce. Jego głównym zadaniem będzie opracowanie i wdrożenie długoterminowej strategii wzrostu.
– Obejmując stanowisko w zarządzie e-Kiosk.pl, podkreślam znaczenie pracy zespołowej w naszej organizacji. Naszym celem jest umocnienie pozycji e-Kiosku i Nexto poprzez opracowywanie nowatorskich strategii monetyzacji serwisów i usług. To branża, która rośnie dwucyfrowo i dostrzegam ogromny potencjał marek należących do e-Kiosk – deklaruje Szymczyk.
Przez ostatnie trzy lata pracował jako chief growth officer w Audiotece, odpowiadał za obszary marketingu, e-commerce, produktu oraz business intelligence. Wcześniej był związany m.in. z Philip Morris, T-Mobile Polska, Cyfrowym Polsatem i Multikino Polska.
W zarządzie e-Kiosku jako wiceprezes pozostaje Magdalena Dulińska, pełni tę funkcję od października 2018 roku.
Ile zarabia e-Kiosk
O zmianach we władzach spółki zanotowało Gremi Media jako posiadacz 78,15 proc. jej akcji. W pierwszym kwartale br. e-Kiosk osiągnął wzrost przychodów rok do roku z 3,19 do 3,27 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 251 do 211 tys. zł. Natomiast w ub.r. wpływy firmy zmniejszyły się z 13,87 do 13,13 mln zł, a zysk netto – z 3,82 do 1,66 mln zł.
Przez minione 12 miesięcy akcje e-Kiosku staniały o 6,4 proc. Na zamknięciu piątkowej sesji giełdowej kurs wynosił 1,03 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 18,63 mln zł.