Radio ZET wyprzedzi RMF FM?

„Cel realizowany powyżej oczekiwań”

Agora liczy, że Radio ZET wyprzedzi RMF pod względem słuchalności w Polsce. – Cel jest realizowany powyżej oczekiwań – mówi prezes spółki, Bartosz Hojka. Jednocześnie zarząd przyznał, że chce jak najszybciej wykupić resztę udziałów Eurozet.

Agora jest właścicielem pakietu kontrolnego Eurozetu od lutego ub.r. Niedawno podawaliśmy, że akcjonariusze spółki zgodzili się, żeby zaciągnęła do 362 mln zł finansowania dłużnego, m.in. na zakup pozostałych 49 proc. udziałów Eurozetu.

Agora chce szybko kupić resztę udziałów Eurozet

Na ostatnim spotkaniu z zarządem Agory podsumowującym pierwszy kwartał br. padło pytanie, kiedy spółka planuje kupić resztę udziałów Eurozetu? – Rozpoczęliśmy negocjacje z bankami. Jesteśmy w dość zaawansowanych rozmowach. Jednocześnie 14 maja br. walne zgromadzenie akcjonariuszy podjęło uchwały w sprawie umów kredytu oraz zabezpieczeń. Jesteśmy wyposażeni we wszystkie konieczne zgody korporacyjne – przypomniała Anna Kryńska-Godlewska z zarządu Agory.

– Zależy nam na tym, by transakcję sfinalizować jak najszybciej i na jak najlepszych warunkach – podkreśliła.

Według badania Radio Track od lutego do kwietnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM (29,8 proc.), a Radio ZET zaliczyło najlepszy wynik od dekady (15,1 proc.). W listopadzie ub.r. prezes Agory Bartosz Hojka ocenił, że „kampania promocyjna Radia ZET przynosi zadowalające efekty, zaś tempo zmniejszania dystansu między rozgłośnią a liderem rynku, RMF FM jest satysfakcjonujące”.

Radio ZET przegoni RMF FM?

Teraz Hojka został zapytany, „jaki Agora stawia cel przed Radiem ZET, jeśli chodzi o udział w rynku słuchalności – przekroczenie na dobre poziomu 15 procent czy coś więcej? Czy istotniejszy dla firmy jest może cały wynik Grupy Eurozet i zmniejszenie dystansu dzielącego ją od Grupy RMF?”

– Obydwa wyniki są istotne. Oczywiście zrealizowaliśmy tę inwestycję, oczekując atrakcyjnego zwrotu. Natomiast by to osiągnąć, potrzebna jest realizacja założeń związanych ze słuchalnością. Tym celem dla Radia ZET jest zdobycie pozycji lidera na rynku radiowym w Polsce. W ubiegłym roku daliśmy sobie na ten cel pięć lat. Spodziewamy się więc, licząc od dziś, osiągnąć ten cel w ciągu najbliższych czterech lat. Na tej ścieżce naszym najważniejszym zadaniem jest zmniejszanie dystansu do lidera, czyli Grupy RMF. Póki co, ten cel jest realizowany powyżej oczekiwań – powiedział prezes spółki.

15,1 proc. to najlepszy wynik Radia ZET od fali VI-VIII 2014 roku. To już trzecia fala badania Radio Track od stycznia br., w której stacja zwiększa swój udział.