Kanał z sieci kablowych upodobni nazwę do nowej stacji naziemnej

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji zgodziła się na zmianę nazwy Red Top Tv na ViDoc TV 1. – Będziemy nadawać ten sam program. Do sieci kablowych jako ViDoc TV 1, a naziemnie jako ViDoc TV – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, szef rady nadzorczej Red Carpet Media Group.

W portfolio Red Carpet Media Group są trzy kanały linearne: satelitarno-kablowy Red Carpet TV, dostępny w sieciach kablowych Red Top TV i wchodzący w skład MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej ViDoc TV. Ta ostatnia stacja ruszyła w połowie marca jako CTV9. Nadawca złożył jednak do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wniosek o zmianę nazwy kanału na ViDoc TV. Ma ona podkreślać filmowo-dokumentalny profil stacji. Regulator zgodził się na tę zmianę.

Integracja ViDoc TV nastąpi w ciągu kilku dni

Już kilka miesięcy temu Kułak zapowiedział, że ViDoc TV zostanie zintegrowany z Red Top TV. Niedawno nadawca przeprowadził testy z wykorzystaniem logotypu ViDoc TV 1 na antenie Red Top TV. Teraz zapewnia, że oba kanały zostaną połączone bardzo szybko. – Integracja nastąpi w ciągu dosłownie kilku dni – mówi Kułak.

Nazwa ViDoc TV 1 przypomina Novelas+1. Kanał w marcu zastąpił stację Dizi. Nadaje te same telenowele latynoskie i tureckie, co Novelas+, ale z godzinnym opóźnieniem. W przypadku ViDoc TV i ViDoc TV 1, opóźnienia czasowego nie będzie. Kanał Red Top TV jest dostępny m.in. w ofercie Orange Polska, mniejszych sieci kablowych, a także serwisów streamingowych Pilot WP, goNET.TV, Sweet.tv i Megogo.

Niedawno informowaliśmy, że brokerem reklamowym ViDoc TV będzie TVN Media (obsługuje też Red Carpet TV i Red Top TV). Trwają prace nad rozszerzeniem zasięgu nowego kanału naziemnego o niekodowaną emisję na pozycji orbitalnej Hot Bird 13E, z której korzystają platformy cyfrowe Canal+ i Polsat Box. Nadawca wciąż nie rozpoczął emisji satelitarnej, bo Canal+ Polska musi pozyskać dodatkowe pasmo na satelicie w związku z zapowiedzią uruchomienia pięciu nowych stacji sportowych. Red Carpet TV prowadzi emisję satelitarną z transpondera Canal+.

Obecnie ViDoc TV można oglądać na 50 pozycji telewizorów i dekoderów naziemnej telewizji cyfrowej. ViDoc TV oferuje m.in. indyjski serial „Everest”, amerykański „Moda na sukces”, kolumbijską telenowelę muzyczną „Queen of Flow” czy meksykański „Triumf miłości”. W ramówce nie brakuje klasyków filmowych i polskich premier dokumentów. Wśród nich są czeskie produkcje podróżnicze. Niebawem stacja pokaże autorską produkcję „Historie Sukcesu i Upadku Gwiazd”.

Red Carpet Media Group, nadająca m.in. nowy kanał ViDoc TV obecny w naziemnej telewizji cyfrowej, w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost przychodów o 15,6 proc. do 3,05 mln zł, a jej zysk netto nieznacznie zmalał, do 911 tys. zł. Wpływ na wyniki miało min. uruchomienie emisji stacji Red Carpet TV w serwisach streamingowych w USA i Kanadzie oraz zmiana modelu sprzedaży czasu antenowego. Firma pracuje nad zmianami w strukturze. Za nadawanie kanałów linearnych ma odpowiadać spółka Red Carpet TV, której prezesem będzie Leszek Kułak.