– Doświadczenie i wiedza Marcina będą nieocenionym wsparciem w kluczowym dla nas obszarze rozwoju cyfrowych subskrypcji. Cieszymy się, że dołącza do nas kolega, który podziela naszą wizję i pasję do innowacji oraz wysokiej jakości treści. Wierzymy, że wspólnie osiągniemy jeszcze większe sukcesy i umocnimy pozycję Dziennika Gazety Prawnej jako lidera na rynku wydawniczym – mówi Marcin Krawczak, dyrektor sprzedaży w Grupie Infor PL.
Poprzednio przez 9 lat Marcin Madej pracował w Agorze. Przez ostatnie trzy lata był head of subscription „Gazety Wyborczej”, a przedtem menedżerem ds. marketingu internetowego.
Wcześniej pracował już w „Dzienniku Gazecie Prawnej” – w latach 2007-2012 jako koordynator ds. marketingu internetowego. Był też związany z „Rzeczpospolitą” (jako specjalista ds. marketingu), BIZNET (jako brand manager) i Marketing PRofit (global brand manager).
– Miło wrócić do Grupy Infor PL, którą znam bardzo dobrze. Od pierwszych dni widzę dużą energię w zespołach, nastawienie na cel i świadomość potrzeby rozwoju w stronę subskrypcyjnego modelu biznesowego – komentuje Marcin Madej.
– Obserwujemy wzrost zainteresowania czytelników treściami specjalistycznymi, a dzięki doświadczonej i wykwalifikowanej redakcji możemy dostarczyć produkt spełniający najwyższe standardy jakości. Subskrypcyjny model biznesowy jest naturalną drogą rozwoju dla takich serwisów, których treści wspierają biznes odbiorców – podkreśla Madej.
W pierwszym kwartale br. średnia sprzedaż „Dziennika Gazety Prawnej” wynosiła 24 290 egz. (13,7 proc. mniej niż rok wcześniej), z czego sprzedaż e-wydań zmalała rok do roku z 15 791 do 15 506 egz. (dane Polskich Badań Czytelnictwa).
Przychody grupy kapitałowej Infor PL w 2022 roku wzrosły o 7,5 proc. do 103,5 mln zł, a wynik netto poszedł w górę z 4,55 mln zł straty do 11,07 mln zł zysku. Właściciel wydawnictwa Ryszard Pieńkowski z zysku dostał 1 mln zł dywidendy.