Związek Pracodawców Mediów Radiowych MOC Radio utworzono w marcu 2021 roku z inicjatywy Polskiego Radia i jego rozgłośni regionalnych. Organizacja miała działać na rzecz jednoźródłowego badania mediów.
W październiku 2021 roku podobne ciało – Związek Pracodawców Ogólnopolskich i Lokalnych Mediów Radiowych MOC FM powołali najwięksi komercyjni nadawcy radiowi: Grupa RMF, Eurozet, Grupa Radiowa Agory i Grupa Radiowa Time.
Jak w piątek informował Pres, MOC Radio jest obecnie na etapie likwidacji. Likwidatorka i redaktorka naczelna Radia Katowice Ewelina Kosałka-Passia powiedziała, że podjęto decyzję o niekontynuowaniu projektu.
Rzeczniczka Polskiego Radia Monika Kuś w piątek nie odpowiedziała na nasze pytania w tej sprawie – m.in. o to, jakie były powody decyzji.
W ub.r. Polskie Radio osiągnęło wzrost przychodów o 31 proc., głównie dzięki o 77 mln zł wyższej niż przed rokiem rekompensacie abonentowej. Wynik nadawcy z realizacji misji publicznej poszedł w górę o ponad 100 mln zł.