Karolina Kowalska w rozmowie z Wirtualnemedia.pl potwierdza, że złożyła wypowiedzenie, ale na razie jeszcze pozostaje w firmie. – Pracuje w Bonnierze 14 lat, wiele udało mi się osiągnąć, a czasami przychodzi czas na zmiany – tłumaczy swoją decyzję. Kowalska podkreśla, że jeszcze nie wie, jakie będą jej dalsze kroki zawodowe. – Zobaczymy, co życie przyniesie – kwituje.
Dział marketingu Bonniera potwierdził nam odejście Kowalskiej, o którym pierwszy napisał “Press”. Na razie firma nie podaje, kto ją zastąpi.
Kowalska z firmą związana jest od 2010 roku: początkowo jako marketing manager, następnie dyrektorka marketingu i PR oraz rozwoju i produktów cyfrowych. Była też dyrektorką marketingu i eventów, a od maja 2018 roku – chief marketing officer.
W lutym br. z Bonnierem rozstał się także Konrad Szewczak, CTO (chief technology officer) i szef IT. Na stanowisku pracował od marca 2021 roku, wcześniej był związany z Benefit Systems SA jako wicedyrektor, a następnie dyrektor działu IT. W przeszłości pracował w Action SA, obecnie jest w tej firmie doradcą prezesa ds. IT.
Bonnier Business Polska odejścia
Na początku kwietnia redakcję „Pulsu Biznesu” po niemal 20 latach opuścił jej szef Grzegorz Nawacki (naczelnym był od marca 2019 roku). W grudniu ub.r. z wydawcą rozstała się Malwina Wrotniak, redaktorka naczelna serwisu Bankier.pl. Jesienią odeszła zaś Małgorzata Jędral, wiceszefowa działu reklamy, a w czerwcu Joanna Urbaniak, dyrketorka subskrypcji.
„Puls Biznesu” ofertę subskrypcji cyfrowych wprowadził w 2018 roku. Na początku 2022 roku korzystało z niej 22 tys. użytkowników, obecnie jest ich ponad 30 tys.
Od paru lat, zwłaszcza po wybuchu epidemii powodującej duże zmiany na rynkach finansowych, „Puls Biznesu” notuje najlepszą dynamikę sprzedaży wśród dzienników. W czwartym kwartale ub.r. jego średnia sprzedaż ogółem wynosiła 13 131 egz. (z czego 10 600 w wersji cyfrowej), wobec 13 145 egz. rok wcześniej (dane Polskich Badań Czytelnictwa).
Natomiast według badania Mediapanel portal internetowy Pb.pl w styczniu br. odwiedziło 1,58 mln internautów, z których każdy spędził tam średnio 1 minutę i 54 sekundy.
Bonnier Business Polska, który oprócz „Puls Biznesu” wydaje m.in. Bankier.pl, w 2022 roku osiągnął wzrost przychodów o 16,2 proc. do 72,51 mln zł i zysku netto z 4,25 do 6,37 mln zł. Przychody z subskrypcji (przede wszystkim sprzedaży „Pulsu Biznesu”) zwiększyły się z 12,85 do 13,06 mln zł, a z usług sponsoringowych i eventowych – z 7,87 do 10,48 mln zł.