W komunikacie do pracowników władze Telewizji Polskiej wyjaśniły, że premię przyznano „w związku z efektywnymi działaniami Biura Reklamy i wzrostem przychodów komercyjnych w pierwszym kwartale 2024 roku (w porównaniu z analogicznym okresem roku 2023)”.
Premia za kwiecień zostanie wypłacona w najbliższy piątek. W komunikacie zaznaczono, że „począwszy od kwietnia br. wskaźnik premiowy będzie ustalany miesięcznie”.
Jak już opisywaliśmy, we wtorek wieczorem likwidator TVP Daniel Gorgosz oraz dyrektor generalny spółki Tomasz Sygut w obszernym mailu do pracowników podali, że w pierwszym kwartale br. przychody reklamowe nadawcy zwiększyły się rok do roku o prawie 10 proc.
– Najwyższy wzrost, bo aż o 16 proc. zanotowała sprzedaż reklamy i sponsoringu kanałów tematycznych. Warty podkreślenia jest wzrost przychodów TVP INFO. W porównaniu do pierwszych trzech miesięcy zeszłego roku stacja osiągnęła 28 proc. wzrost przychodów. To cieszy, zwłaszcza, że kanał ten został postawiony niemal na nowo i dopiero walczy o widzów i swoje miejsce na rynku. Wyższe niż przed rokiem przychody Spółka wypracowała też w stacjach głównych – TVP1 i TVP2 – oraz w reklamie internetowej. Sukces przychodów TVP zawdzięcza kilku czynnikom, w tym pozyskaniu nowych, nieaktywnych w zeszłym roku w Telewizji Polskiej reklamodawców – wyliczyli.
Pracownicy TVP dostali dodatek na Wielkanoc
Pod koniec marca br. władze Telewizji Polskiej zgodziły się wypłacić wszystkim jej pracownikom etatowym świadczenie związane z Wielkanocą. Dodatek wyniósł 1,3 tys. zł brutto, podczas gdy związkowcy zwrócili się o 2 tys. zł.
Działające w Telewizji Polskiej związki zawodowe regularnie zwracają się do władz nadawcy o jednorazowe świadczenia dla pracowników, zwykle przed Bożym Narodzeniem i Wielkanocą. Pod koniec ub.r. każda zatrudniona osoba (z wyjątkiem kliku grup) dostała po 1,2 tys. zł, podczas gdy związkowcy postulowali po 2 tys. zł. Rok wcześniej TVP wypłaciła wszystkim pracownikom po 500 zł, 1,2 lub 2 tys. zł (w zależności od stażu pracy w firmie) jako jednorazową nagrodę z okazji swojego 70-lecia.
Natomiast wiosną ub.r. związkowcy uzgodnili z władzami Telewizji Polskiej podniesienie budżetu płacowego o 7,4 proc. Podwyżkę przyznano wszystkim pracownikom zatrudnionym w systemie czasowo-premiowym z premią motywacyjną, którzy pracują w spółce dłużej niż od początku ub.r. i mają pensję zasadniczą poniżej 11 tys. zł brutto. Waloryzacja objęła 1 060 osób z 2,9 tys. zatrudnionych w TVP.
TVP zatrudnia prawie 3 tys. pracowników
Liczba pracowników Telewizji Polskiej w 2022 roku zmniejszyła się z 2 913 do 2 893, a liczba etatów – z 2888,95 do 2 876,08. Zatrudnienie w spółce było o ponad 100 pracowników i etatów niższe niż planowane przed rokiem. W Telewizji Polskiej w ub.r. zatrudniono 274 nowych pracowników. Równocześnie ze spółką rozstało się 289 osób.
TVP w 2022 r. zanotowała 50,7 mln zł straty netto, pod kreską była pierwszy raz od 2016 roku. Co prawda jej przychody wzrosły mocniej od wydatków operacyjnych, ale obsługa rekompensaty abonamentowej przyniosła aż 184 mln zł kosztów. Przychody Telewizji Polskiej zwiększyły się w ub.r. o 9,5 proc. do 3,56 mld zł, z czego wpływy sprzedażowe netto – z 3,15 do 3,14 mld zł. Natomiast koszty wytworzenia produktów na własne potrzeby poszły w górę z 88,2 do 166,3 mln zł, a wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 19 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty.
Z kolei w ub.r. do Telewizji Polskiej trafiło rekordowe 2,67 mld zł z abonamentu rtv i rekompensaty abonamentowej, a przychody reklamowe wzrosły o prawie 6 proc. do 893 mln zł. Nadawca z realizacji misji publicznej wypracował 199 mln zł nadwyżki finansowej.