Agencje BNA, DDB i K+ Group oraz Fundacja Polskiej Rady Biznesu i Fundacja im. Stefana Batorego kontynuują akcję „20latPLwUE – świętuj z nami członkostwo w Unii Europejskiej”. Do akcji dołączyły już m.in. „Polityka”, Polska Press, „Wprost”, „Liberte”, ale też Sieć Obywatelska Watchdog, agencja Sigma Bis, Akcja Demokracja i portal Śląska Opinia.
„Przypnij digital pin i świętuj z nami – 1 maja mija 20 lat od czasu dołączenia Polski do Unii Europejskiej. Z tej okazji zapraszamy do oznakowania naszym pinem swoich stron www i kanałów społecznościowych. Zaproszenie kierujemy do organizacji społecznych, samorządów, biznesu, mediów i wszystkich mieszkańców naszego kraju, którym bliskie są wartości europejskie” – zachęcają inicjatorzy akcji.
Akcja wystartowała 1 maja, czyli w dniu 20. rocznicy przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Prowadzona będzie przez cały maj.
Ze strony 20latplwue.pl można pobrać wirtualny symbol 20 lat członkostwa Polski w UE i następnie samodzielnie zamieścić go na stronach internetowych, w mediach społecznościowych, aplikacjach, stopkach maili lub wydrukować i nakleić np. na rower, motocykl czy samochód.
Do akcji oprócz mediów dołączyły też duże firmy z innych branż, m.in. Żabka, mBank, Maspex i Amica.