Nowy szef Polska Press: firma nastawiona na cele biznesowe, a nie polityczne

Zenon Nowak, prezes Polska Press

Zenon Nowak, od dwóch miesięcy nowy prezes Polska Press Grupy ujawnia pierwsze cele, jakie przed sobą stawia. Chce przede wszystkim skupić się na odbudowie pozycji wydawnictwa na rynkach regionalnych. – To, nad czym musimy pracować i o co walczyć wspólnie w Polska Press Grupie, to wizerunek firmy nastawionej na cele biznesowe, a nie na cele polityczne. Musimy odbudowywać naszą pozycję na rynkach regionalnych, aby nasze marki internetowe, ale także prasowe, wróciły na należne im miejsce w świadomości czytelników i reklamodawców – mówi.

Zenon Nowak, który na początku marca został prezesem Polska Press Grupy w wywiadzie dla Strefy Biznesu (serwis należy do PPG) ujawnił pierwsze cele, jakie przed sobą postawił. Do firmy wrócił po 4 latach, a swój powrót “traktuj jako wyzwanie związane z nadaniem tej firmie nowego impetu do działania”.

Nowy prezes liczy m.in., że dzięki zaplanowanym działaniom zostanie odbudowana pozycja wydawnictwa na rynkach regionalnych, aby “marki prasowe i internetowe wróciły na należne im miejsce w świadomości czytelników i reklamodawców”.

Zenon Nowak przyznał, że wydawnictwo musi bardzo mocno określić tożsamość swoich serwisów internetowych i ich grupy odbiorców.

“Wydaje się to rzeczą oczywistą, jednak przez ostatnie lata Polska Press nie była w pełni nastawiona na cele biznesowe. Rynek mediów jest bardzo dynamiczny i część naszych konkurentów trochę nam uciekła” – stwierdził. Dodał, że Polska Press Grupa – by stać się poważnym graczem na rynku – musi bardzo mocno postawić na nowoczesne rozwiązania technologiczne. Dlatego obecnie trwają prace nad zmianami w serwisach regionalnych, a ważnym elementem strategii będą serwisy tematyczne. “Nie zapominamy także o naszych dziennikach wydawanych w wersjach papierowych. Przed nami wyzwania i decyzje dotyczące strategii dalszego ich funkcjonowania na rynku” – dodał.

Zenon Nowak stwierdził też, że przyszłością firmy są relacje. Nowy prezes chce, by PPG miała dobre relacje zarówno z czytelnikami, jak i klientami biznesowymi.

“Na pewno to, nad czym musimy pracować i o co walczyć wspólnie w Polska Press Grupie, to wizerunek firmy nastawionej na cele biznesowe, a nie na cele polityczne. Musimy odbudowywać naszą pozycję na rynkach regionalnych, aby nasze marki internetowe, ale także prasowe, wróciły na należne im miejsce w świadomości czytelników i reklamodawców. Będziemy przykładać dużą wagę do jakości naszych produktów. Nasze media muszą znowu mieć dobrej jakości treści i być najbardziej opiniotwórczymi w regionach” – dodał. Przyznał też, że dla wydawnictwa najważniejsze są rynki lokalne i regionalne, bo właśnie z nich wywodzi się Polska Press. “To tam jest nasza siła. Przecież większość naszego życia spędzamy „lokalnie”. Chcemy mieć blisko do szkoły, sklepu, rodziny. I my też chcemy być mediami blisko naszych czytelników i klientów. Będziemy wszędzie mówić o tym, że jesteśmy ponownie mediami wiarygodnymi, którym można ufać” – dodał.