Według sprawozdania abonamentowego Polskie Radio uzyskało w ub.r. 186,9 mln zł rekompensaty z budżetu państwa, wobec 110 mln zł rok wcześniej. Łączna kwota rekompensaty dla wszystkich nadawców publicznych (większość trafiło do Telewizji Polskiej, a pozostała część do 17 regionalnych rozgłośni Polskiego Radia) sięgnęła w ub.r. rekordowych 2,7 mld zł.
Z kolei przychody Polskiego Radia z bieżących opłat na abonament radiowo-telewizyjny zwiększyły się dużo słabiej – ze 142,9 do 150,9 mln zł.
W ramach pozostałej działalności (m.in. emisji reklam, sponsoringu i dotacji) spółka uzyskała w ub.r. 97,66 mln zł, wobec 53,66 mln zł rok wcześniej. Wpływy z emisji spotów skurczyły się z 31,66 do 7,59 mln zł, zaś te z innych źródeł komercyjnych (m.in. sponsoringu) poszybowały z 21,85 do 46,19 mln zł. Z kolei suma dotacji budżetowych innych niż rekompensata (Ministerstwo Spraw Zagranicznych wspiera finansowo audycje i rozgłośnie dla Polaków za granicą) zwiększyły się z 15,14 do 16,36 mln zł
Łącznie Polskie Radio osiągnęło 417,7 mln zł przychodów, co wobec 317,8 mln zł oznacza wzrost o 31,4 proc.
Niższe koszty netto misji publicznej
Na realizację misji publicznej spółka przeznaczyła w ub.r. 376,15 mln zł brutto, a 306,15 mln zł w ujęciu netto. Rok wcześniej było to odpowiednio 354,49 i 323,12 mln zł. Z kolei pozostała działalność przy wzroście kosztów z 20,54 do 26,72 mln zł osiągnęła 69,99 mln zł dochodu netto, wobec 31,38 mln zł przed rokiem.
Polskie Radio wypracowało 48,61 mln zł nadwyżki finansowej, podczas gdy w 2022 roku miało 55,1 mln zł straty. W KRS nie pojawił się jeszcze pełny raport finansowy spółki za ub.r., natomiast w 2022 i 2021 roku jej ostateczny wyniki netto (odpowiednio 55,1 i 19,91 mln zł straty) były bardzo zbliżone do tych ze sprawozdań abonamentowych.
Poprzednio nadawca dodatni wynik netto osiągnął w 2020 roku – 16,12 mln zł zysku przy 341,11 mln zł.