Nowa TV oficjalnie zmienia strategię wobec newsów i publicystyki

Sekielski i Czyż tracą programy

Tomasz Sekielski

– Zmieniamy strategię dystrybucji naszej oferty newsowo-publicystycznej – mówi szefowa pionu telewizyjnego w Grupie ZPR Media. Z ramówki telewizji naziemnej Nowa TV (Grupa ZPR Media) spada część programów publicystycznych, m.in. prowadzone przez Tomasza Sekielskiego i Marka Czyża. Stacja rezygnuje też z emisji telenoweli ”Moda na sukces”.

Od listopada br. Nowa TV nie będzie pokazywać autorskich programów Tomasza Sekielskiego ”Teraz ja!” (w niedziele o 18.55) i Marka Czyża ”Proste pytanie” (w piątki o 18.55), a także ”Tu i teraz” prowadzonego przez gospodarzy programu informacyjnego ”24 godziny” (Marek Czyż, Beata Tadla, Jarosław Kulczycki, Magdalena Gwóźdź).

Serial dokumentalny Tomasza Sekielskiego „Teoria spisku” emituje inna stacja należąca do Grupy ZPR Media – Fokus TV. Według Sekielskiego kwestia jego dalszej współpracy z Nową TV nie jest przesądzona, ale nie wiadomo, czy po zakończeniu serii „Teoria spisku” współpraca z nim będzie kontynuowana. – „Teoria spisku” ma tylko 10 odcinków, trwają  rozmowy i na tym etapie trudno cokolwiek powiedzieć. Żadne decyzje jeszcze nie zapadły – mówi Sekielski.

– Zmieniamy strategię dystrybucji naszej oferty newsowo-publicystycznej oraz rozszerzamy kompetencje newsroomu telewizyjnego o produkcję wideokontentu. Część programów pozostawiamy na antenie telewizyjnej, a część przenosimy do internetu – tłumaczy Ewa Latkowska, dyrektor operacyjna pionu telewizyjnego w Grupie ZPR Media.

Jak informuje Latkowska, w dotychczasowej formie w ramówce Nowej TV pozostaje program Sławomira Jastrzębowskiego ”Więc jak?”. Z kolei częstotliwość nadawania magazynu ”Super temat” (obecnie w środy o 18.55) ma być uzależniona od wydarzeń, w których wspólne interwencje podejmować będą dziennikarze ”Super Expressu” i Nowej TV. – Obecnie intensywnie pracujemy nad stworzeniem nowych formuł dla pozostałych programów publicystycznych, a także nad zbudowaniem ciekawej i kompleksowej oferty newsowo-publicystycznej skierowanej do internautów – zapowiada Latkowska.

Bez zmian ma być nadawany serwis informacyjny ”24 godziny” (o 18.30), a także informacyjno-rozrywkowa ”Federacja” Adama Federa (w soboty o 18.50) i plotkarskie ”Bywanie na dywanie”.
Ponadto Nowa TV od końca października br. nie będzie już emitować telenoweli ”Moda na sukces”, pokazywanej w stacji od początku jej nadawania, czyli listopada ub.r., od poniedziałku do piątku o 19.30. – ”Moda na sukces” wprowadzona została na antenę Nowej TV z myślą o szerokim kręgu odbiorców naziemnej platformy cyfrowej. Jednak MUX 8 po roku funkcjonowania nadal nie gwarantuje dostatecznego zasięgu, w związku z czym struktura widzów jest inna, niż zakładaliśmy – wyjaśnia Ewa Latkowska.

Miejsce ”Mody na sukces” w ramówce Nowej TV zajmie serial ”Wojny magazynowe”.

W trzecim kwartale br. Nowa TV miała 0,25 proc. udziału w rynku i spośród stacji nadających z ósmego multipleksu była za Zoom TV (0,28 proc.) i Metro (0,27 proc.), a przed Telewizją WP (0,21 proc.). W grupie komercyjnej (widzowie 16-49 lat) udział Nowej TV wyniósł 0,26 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).