Program Bartłomieja Misiewicza w TV Republika jeszcze w tym roku? „Wolimy, żeby pewne emocje wokół niego wystygły”

Bartłomiej Misiewicz

Program o obronności byłego rzecznika MON Bartłomieja Misiewicza może zadebiutować w Telewizji Republika prawdopodobnie jeszcze w tym roku. – Wolimy, żeby pewne emocje wokół niego wystygły i wykorzystać w pełni jego wiedzę – mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz, wiceprezes stacji.

Pierwsze doniesienia o tym, że były rzecznik Ministerstwa Obrony Narodowej, Bartłomiej Misiewicz, poprowadzi autorski program w Telewizji Republika, pojawiły się w maju tego roku. Audycja ma dotyczyć obronności i kwestii bezpieczeństwa kraju.

– Program Bartłomieja Misiewicza jest cały czas przygotowywany. Nie chcieliśmy z nim startować w pewnym stanie niegotowości. Wolimy, żeby pewne emocje wokół niego wystygły i wykorzystać w pełni jego wiedzę. Szum wokół pana Bartłomieja Misiewicza osiągnął już poziom paranoi, każde jego pojawienie się publicznie jest w mediach odnotowane. On ma ogromną wiedzę, jeśli chodzi o sprawy bezpieczeństwa i jako dziennikarze chcemy go do tego wykorzystać – mówi Wirtualnemedia.pl Tomasz Sakiewicz.

Wiceprezes Telewizji Republika nie odpowiedział jednoznacznie na nasze pytanie o termin premiery programu, zaznaczył jedynie, że prace nad całą ramówką stacji mają zakończyć się w tym roku. – Całą ramówkę chcemy zakończyć do końca roku. Trudno powiedzieć, kiedy ten program mógłby wystartować – uzależniamy to również od takich czynników jak dopracowanie oprawy formatu, dobór godziny emisji, gości, wydawców – tłumaczy Sakiewicz.

W czerwcu tego roku na antenie TV Republika zadebiutował inny program o obronności „Magazyn Wojskowy”, nad którym patronat objęła Polska Grupa Zbrojeniowa. Jego gospodarzem jest Michał Trześniewski, dziennikarz od dawna pracujący w stacji.

Bartłomiej Misiewicz po utracie posady w Ministerstwie Obrony Narodowej po koniec maja br. zajął się świadczeniem usług doradczych w ramach założonej przez siebie firmy BBM.

Telewizja Republika w ostatnich dniach zaprezentowała nową identyfikację wizualna oraz jesienną ramówkę. Znalazły się w niej m.in. programy publicystyczne nastawione na kontakt z widzami, cykl dokumentalny Doroty Kani oraz cyk wywiadów o historii sztuki Marcina Bąka. Zarząd stacji zapowiedział również, że w długoterminowej perspektywie TV Republika chce wejść na multipleks oraz giełdę oraz zwiększyć dzienny zasięg nawet do miliona widzów dziennie.