Monika Lech od połowy stycznia jest promotorką marki (to polski odpowiednik stanowiska brand manager) „Tygodnik Powszechny”.
– Odpowiadam za wszystko, co wiąże się ze wzrostem rozpoznawalności marki „Tygodnik Powszechny” na rynku medialnym i wśród czytelników – mówi Wirtualnemedia.pl Lech. – To dość szeroki zasięg odpowiedzialności, trochę wchodzi w promocję, marketing, strategie rozwoju biznesowego. Te odpowiedzialności są szersze w małej organizacji niż medialnych koncernach – dodaje.
– Jestem autentycznie zachwycona kulturą pracy, jest jedyna w swoim rodzaju. Tradycje pisma, zasoby intelektualne i to, ile „Tygodnik” może jeszcze dać Polsce, są niesamowite – podkreśla Lech.
Monika Lech do przez ostatnie lata skupiała się na pisaniu książek urban fantasy, w tym cykl „Droga Smoka”. W przeszłości związana była z Agorą – jako dyrektorka wydawnicza Gazeta.pl, a później dyrektorka wydawnicza i programowa serwisu Wyborcza.pl. Z firmą rozstała się pod koniec 2017 roku.
Wcześniej pracowała przez ponad dziesięć lat w Grupie Onet RASP, m.in. jako digital publishing director. W przeszłości była reporterką w krakowskich lokalnych rozgłośniach radiowych.
Jak wynika z danych PBC, w ub.r. średnia sprzedaż wydania „Tygodnika Powszechnego” wyniosła 21 621 egz. (spadek o 5,07 proc. rok do roku).