„Sieci Prawdy” i „Gazeta Polska” mają w TVP info darmową promocję wartą miliony

Ekwiwalent reklamowy cytowań tygodnika „Sieci Prawdy” (Fratria) w TVP Info to 8,5 mln zł, a „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie) – 5 mln zł. Tak wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów za 12 miesięcy przeprowadzonej na zlecenie „Presserwisu”.

Biuro audytu TVP sprawdza, czy w TVP Info nie ma kryptoreklamy „Gazety Polskiej”. Redaktor naczelny „GP” Tomasz Sakiewicz twierdzi: „Nic głupszego nie można było wymyślić niż zarzut, że pokazanie okładki gazety lub odczytanie cytatów z wywiadu, który jest cytowany przez wszystkie media, również przez te nam nieprzychylne, to kryptoreklama”. Przypomina, że TVP Info w czerwcu br. transmitowała wywiad z premier Beatą Szydło inaugurujący działalność telewizji internetowej wPolsce.pl, uruchomionej przez Fratrię, wydawcę tygodnika „Sieci Prawdy” i wPolityce.pl.

Z analizy Instytutu Monitorowania Mediów wynika, że za okres od 1 września 2016 roku do 31 sierpnia br. tygodnik „Sieci Prawdy” (wcześniej „W Sieci”) cytowany był w TVP Info 565 razy. Według IMM wartość ekwiwalentu reklamowego (AVE) tych wzmianek to ponad 8,5 mln. zł. W tym samym okresie wartość 281 powołań na „Gazetę Polską”