Agencją Reklamy od połowy stycznia 2024 roku kieruje Małgorzata Cegielska, która po roku wróciła do Polskiego Radia (odeszła po 23 latach z końcem 2022 roku). Z naszych informacji wynika, że biuro reklamy publicznego radia zdecydowało się wprowadzić czasowy cennik promocyjny Trójki. Będzie on obejmować okres pięciu miesięcy, czyli od kwietnia do sierpnia.
W Programie III ceny reklam będą niższe o 60,3 proc. (w godz. 6-20). Spoty w pakiecie Trójka 24 (wcześniej Trójka Premium) – który tworzą Trójka, Czwórka i Polskie Radio 24 – potanieją średnio o 48,6 proc.
Mniej również trzeba ma kosztować produkt Trójwymiar PR (o 33,7 proc.). W skład tego pakietu nie będzie wchodzić już Trójka, pozostaną w nim Jedynka, Trójka i Polskie Radio 24.
– Zmiana cenników ma na celu obniżenie kosztów dotarcia w Trójce i pakietach pochodnych. Promocja jest czasowa. Chcielibyśmy pozyskać nowych klientów i efektywniej współpracować z dotychczasowymi – wyjaśnia Małgorzata Cegielska, dyrektorka Agencji Reklamy Polskiego Radia.
Ponadto Agencja Reklamy Polskiego Radia oferować będzie od kwietnia nowy pakiet Jedynka 24 z Programem I i Polskim Radiem 24.
– Gosia Cegielska dokonała dobrego, merytorycznego ruchu, obniżając mocno ceny w wybranych stacjach, by urealnić koszty kampanii do słuchalności i móc konkurować w planach. Do tej pory CPP były odrealnione – komentuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. – To ruch bez precedensu, ale konieczny, jeśli Polskie Radio chce próbować walczyć normalnie o budżety klientów, szczególnie w agencjach – ocenia Ramza. Jego zdaniem odbudowa zaufania marketerów nie będzie łatwym zadaniem.
Tomasz Ramza cieszy się, że Polskie Radio wraca do grona podmiotów poważnie traktujących rynek, którego jest uczestnikiem. – O tym świadczy też powrót do zakupu badań Radio Track, uznawanych przez rynek, czy dołączenie do inicjatywy I love radio. Taka postawa działa dobrze dla radia jako medium, bo bezsprzecznie radio publiczne było w przeszłości i ma szanse być ważnym graczem w wybranych grupach celowych klientów – uważa dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.