Max Cegielski w radiowej Trójce

Max Cegielski

Współpracę z radiową Trójką zaczyna Max Cegielski, będzie m.in. prowadził autorską audycję o książkach.

Na antenie radiowej Trójki Max Cegielski debiutuje w sobotę, jako gospodarz pasma emitowanego od godz. 10 do 13. Szefowa stacji Agnieszka Szydłowska zaznaczyła, że Cegielski „docelowo pracuje nad autorską audycją o książkach”.

W ostatnich latach Max Cegielski był wśród gospodarzy „Xięgarni” w TVN24 oraz prowadził podcast „.txt” w newonce.radiu. Wcześniej prowadził programy m.in. w Canal+, Radiostacji, TVP Kultura, Radiu Jazz, Radiu Bis i Radiu Roxy, pisał felietony i artykuły m.in. do „Przekroju”, „Elle”, „Gazety Wyborczej”, „Newsweeka”, „Machiny” i „Dziennika”. Ma w dorobku kilka książek.

Agnieszka Szydłowska stanowisko szefowej Trójki objęła w połowie stycznia, wcześniej była związana ze stacją przez 15 lat jako dziennikarka muzyczna. – Po pierwsze bardzo bym chciała, żeby jasne stało się, że moją intencją nie jest burzenie tylko budowanie. Nie chcę burzyć wspaniale działających obywatelskich projektów, jakimi są Radia 357 czy Nowy Świat, do których poszli moi wspaniali koledzy i koleżanki dalej spotykać się ze słuchaczami i słuchaczkami – zapewniła. W połowie lutego wicedyrektorem Trójki został Michał Nogaś, wrócił do rozgłośni po ponad sześciu latach pracy w „Gazecie Wyborczej” i 3,5 roku współpracy z Radiem Nowy Świat.

Nowa ramówka Trójki ma ruszyć z początkiem kwietnia. Natomiast w marcu na antenie pojawi się audycja z „muzyką ekstremalnie niezależną”, a w zeszłą sobotę zadebiutowała „Po prostu Wschód – magazyn Piotra Pogorzelskiego”.

Stanowisko sekretarza redakcji stacji objął Adam Sobieraj (w miejsce Roberta Kosickiego), a jego zastępcą został Mateusz Tomaszuk, który wrócił do rozgłośni po kilku miesiącach przerwy. Z początkiem kwietnia do stacji wróci Katarzyna Borowiecka, w ostatnich latach związana z Radiem 357. Z Radia 357 do Trójki przechodzi też Kuba Jonczyk.

Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. Trójka miała 2 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 2,2 proc. rok wcześniej.