Emilia Wierzbicki od lat jest związana z Telewizją Republika. Prowadzi przede wszystkim pasma publicystyczne, przez lata była jednym z gospodarzy „Republiki na dzień dobry”. Przygotowała też i prowadziła dwie serie programu „Poza polityką” opowiadającego o życiu prywatnym polityków (drugą emitowano w drugiej połowie ub.r.).
Wcześniej prowadziła też w stacji programy „Gwiazdy w Republice” oraz, razem z Łukaszem Jankowskim, „Tweetup Republika”.
Sylwia Krasnodębska jest szefową działu kultury w „Gazecie Polskiej” i „Gazecie Polskiej Codziennie”. W Telewizji Republika prowadziła program „Republika Gwiazd”, od marca 2016 do maja 2017 roku była wicedyrektorką radiowej Trójki.
Wcześniej pracowała w Telewizji Polskiej, m.in. jako reporterka „Panoramy” (w latach 2002-2004), a także jako sekretarz redakcji, szefowa produkcji, dziennikarka śledcza i współautorka scenariuszy programu „Warto rozmawiać”. Współtworzyła serię dokumentów „Życie za życie” o Polakach ratujących Żydów w czasie II wojny światowej.
Emilia Wierzbicki i Sylwia Krasnodębska prowadzą „Express Republiki” przede wszystkim w weekendy.
„Express Republiki” jest emitowany od początku lutego, codziennie o godz. 16.55. Początkowo wszystkie wydania programu prowadził Rafał Patyra, poprzednio związany z Telewizją Polską jako dziennikarz TV Sport i gospodarz „Teleexpressu”.
Według danych Nielsen Audience Measurement średnia widownia „Expressu Republiki” w okresie od 1 do 21 lutego wyniosła 425 tys. osób. Przełożyło się to na 4,53 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 1,92 proc. w grupie 16-49 oraz 2,79 proc. w grupie 16-59.
Według danych Nielsen Audience Measurement w styczniu br. średnia widownia minutowa TV Republika wynosiła 215 233 osoby, co dało 4,01 proc. udziału w rynku oglądalności. Rok wcześniej stacja miała 0,12 proc. udziału.
W 2022 roku Telewizja Republika zanotowała wzrost przychodów o 10,9 proc. do 19,53 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 228,1 do 33,8 tys. zł. Dodatnią rentowność osiągnęła dopiero drugi raz w swojej 10-letniej historii. W ciągu 11 lat działalności nadawca wiele razy sprzedawał swoje nowe akcje. Pod koniec 2022 roku przeprowadził 41. emisję walorów, objęły je wtedy spółki zarządzające tytułami prasowymi i internetowymi Tomasza Sakiewicza.