Aż 43 proc. badanych uważa, że dziennikarze za swoją pracę są wynagradzani odpowiednio. Jednak 36 proc. jest zdania, że dziennikarze zarabiają za dużo lub zdecydowanie za dużo. Neutralnie (ani ważna, ani nieważna) społeczne znaczenie pracy dziennikarzy wskazało 48 proc. Jako ważną ocenia ją 36 proc. badanych.
Według co piątego ankietowanego zawód dziennikarza budzi negatywne skojarzenia. Pozytywnie ocenia go jednak 26 proc. badanych. Reszta nie ma z tą pracą żadnych emocjonalnych skojarzeń. W tym zestawieniu dziennikarze znaleźli się na piątym miejscu od końca. Gorzej oceniani są tylko przedstawiciele handlowi, policjanci, influencerzy i politycy.
Raport powstał na podstawie badania DIY wykonanego na platformie Omnisurv by IQS w dniach 12-14 stycznia 2024 roku (CAWI). Badanie przeprowadzono na reprezentatywnej próbie 1000 pracujących, aktywnych zawodowo Polek oraz Polaków w wieku 18-64 lat.