W Agorze od połowy lutego trwają rozmowy zarządu ze związkami zawodowymi działającymi w spółce na temat podwyżek dla pracowników. Mają się odbywać przez miesiąc – do połowy marca. W czwartek odbyło się drugie z serii spotkań. – Rozmowy trwają. Nie jest przyjemnie toczyć je, gdy co chwilę z komunikatorów internetowych dowiadujemy się, kto został właśnie zwolniony – mówi Igor Rakowski-Kłos, członek prezydium Organizacji Zakładowej Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Inicjatywa Pracownicza przy Agorze.
Z firmą rozstaną się m.in. redaktorzy naczelni białostockiej i lubelskiej redakcji „Gazety Wyborczej”: Grzegorz Dąbrowski i Paweł Krysiak; Małgorzata I. Niemczyńska z magazynu „Książki. Magazyn do czytania” i dziennikarz działu kultura „Gazety Wyborczej” Łukasz Kamiński.
Pod koniec stycznia Agora poinformowała o zakończeniu negocjacji w sprawie warunków zwolnień grupowych. Z pracą pożegna się 180 osób (150 osób z „Gazety Wyborczej” i 30 osób z Gazeta.pl), zwolnienia potrwają od 12 lutego do maksymalnie 31 marca. Wedle szacunków firmy, redukcja zatrudnienia ma kosztować ok. 10 mln zł.
– Uważamy, że kierownictwu firmy powinno zależeć, by poprzez podwyżki wysłać czytelny sygnał do załogi, że sytuacja finansowo pracowników, którzy zostają, odczuwalnie się poprawi – ciągnie Rakowski-Kłos. – Szczególnie mocno zależy nam na podwyżkach dla osób, które zarabiają najmniej – to o nich będziemy walczyć najbardziej. Zarabiając w okolicach płacy minimalnej, nie można się utrzymać, gdy prowadzi się jednoosobowe gospodarstwo domowe albo wynajmuje mieszkanie – podkreśla związkowiec.
W „Wyborczej” trwa także reorganizacja. Jak informowały Wirtualnemedia.pl, od 4 marca będą drukowane tylko trzy wersje tytułu (zamiast dotychczasowych siedmiu) – dla Warszawy, północy i południa kraju. Zmniejszone będą objętości magazynu „Duży Format” oraz dodatku „Ekonomia+”.
W czwartym kwartale ub.r. średnia sprzedaż wydania „Gazety Wyborczej” wyniosła 40 020 egz., po największym w zestawieniu spadku wynoszącym 14,72 proc. (dane PBC).
W trzecim kwartale ub.r. grupa Agora zwiększyła przychody o 36 proc. do 363,5 mln zł, głównie dzięki wzrostowi o prawie połowę wpływów kin Helios. Strata netto firmy zmalała z 24,5 do 13,1 mln zł.