Pogorszenie wyniku netto PAP to efekt zwiększenia kosztów operacyjnych, których największą część stanowią wynagrodzenia. Wydatki agencji na ten cel w ub.r. urosły o blisko milion zł – do 29,75 mln zł (plus na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia wydano 6,2 mln zł). W porównaniu z 2015 rokiem wzrosły koszty wynagrodzeń zarządu PAP – o 46 proc., do 737 tys. zł i organu nadzorującego – o 29 proc., do 360 tys. zł.
Zatrudnienie w spółce prawie nie zmieniło się – 371 osób (w tym 249 dziennikarzy, o czterech więcej niż w 2015 roku). Nieznacznie zmieniła się średnia miesięczna płaca brutto (wynagrodzenie zasadnicze, honoraria i inne świadczenia pracownicze) dziennikarzy i redaktorów PAP. W 2016 roku wyniosła 5607 zł, a rok wcześniej 5582 zł. W agencji więcej zarabia się na stanowiskach niedziennikarskich – średnio 6482 zł (rok wcześniej 6155 zł).
Z raportu złożonego przez spółkę w Krajowym Rejestrze Sądowymi wynika, że najwięcej PAP-owi przynosi sprzedaż serwisów ogólnoinformacyjnych – 17,5 mln zł (wzrost o 2,2 proc. w porównaniu z 2015 rokiem). Serwisy ekonomiczne przyniosły agencji 8,9 mln zł (wzrost o 8,6 proc.), produkty foto – 5,4 mln zł (spadek o 1,3 proc.), serwisy i pakiety tematyczne – 3 mln zł (spadek 3,7 proc.), dystrybucja informacji – 2,9 mln zł (bez zmian), usługi centrum prasowego – 2,2 mln zł (spadek o 33 proc.), obsługa medialna – 1 mln zł (spadek o 17 proc.). Z tytułu realizacji działalności misyjnej PAP otrzymał 5 mln zł (rok wcześniej 4,8 mln zł).