PMPG Polskie Media po zamknięciu drukarni pożegnała się z jedną trzecią pracowników

Na koniec czerwca br. firma PMPG Polskie Media (należą do niej m.in. tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy”) miała 42 etatowych pracowników, o 23 mniej niż średnio w ub.r. Spółka wyjaśnia, że ten spadek wynika z zamknięcia drukarni.

Z 65 do 42 zmalała liczba etatowych pracowników w całej grupie kapitałowej PMPG Polskie Media. Natomiast w samej spółce PMPG Polskie Media, będącej podmiotem dominującym w tej grupie, spadła z 22 do 20.

Z czego wynika tak znaczący spadek liczby etatowych pracowników w grupie PMPG Polskie Media? – Główną przyczyną zmiany tego wskaźnika jest zamknięcie drukarni. W pozostałej części grupy zmiany są na normalnym, stabilnym poziomie – przekazała portalowi Wirtualnemedi.pl Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka prasowa firmy.

Z kolei z 2015 do 2016 roku zatrudnienie etatowe w grupie PMPG Polskie Media zmalało z 74 do 65, natomiast w samej spółce PMPG Polskie Media nie zmieniło się (22).

Jesienią ub.r. firma sprzedała holenderskiej spółce Parrish Media 35 proc. udziałów drukarni BeColour wraz z jej wierzytelnościami. Obecnie ma nadal 35 proc. udziałów BeColour.

W pierwszej połowie br. grupa PMPG Polskie Media zanotowała 25,55 mln zł wpływów ze sprzedaży (po spadku z 26,76 mln zł w skali roku) i 1,59 mln zł zysku netto (wobec 3,53 mln zł rok wcześniej).