Pod koniec stycznia br. Newonce zamknęło wprowadzoną dwa lata temu ofertę subskrypcyjną Newonce.club. Firma uzasadniała zmiany powrotem „do korzeni, czyli otwartego i szerokiego dostępu do wszystkiego, co tworzymy w Newonce”.
Teraz w komunikacie dodano: „Wprowadzona w grudniu 2021 roku usługa subskrypcyjna newonce.club była reakcją na osłabiającą reklamowo-gastronomiczny model biznesowy firmy pandemię koronawirusa. Jak się okazało, była to decyzja nietrafiona”.
„Wprowadzenie subskrypcji wiązało się z ogromną inwestycją i jednocześnie spadkiem zasięgów i przychodów. Już na starcie pojawiły się problemy technologiczne i uszczupliła się (zamiast wzmocnić) nasza oferta, w niespełna półtora roku po starcie usługi zaczęliśmy kalibrować model, otwierając nowe treści. Kolejnych dziewięć miesięcy to powolny i bolesny proces wychodzenia z subskrypcji, a więc kolejnej zmiany modelu biznesowego, wraz z wszystkimi wiążącymi się z tym problemami. Wcześniej wyłącznie przyspieszaliśmy, teraz nauczyliśmy się również hamować” – mówi Michał „Mih” Michalski, CEO Newonce.media.
Od początku lutego wszystkie treści archiwalne Newonce są ogólnodostępne: w tym ponad 80 formatów podcastowych, m.in. „Rozmowy: Wojewódzki Kędzierski”, „Tu Czarkowski, Tam Okuniewska” czy zamknięte dotąd epizody „Podgórska Ogólnie”. Są one ponownie dostępne w serwisie i aplikacji newonce. Do serwisów streamingowych (m.in. Spotify, TIDAL, Apple Podcasts) trafiają one stopniowo.
Newonce podkreśla, że w styczniu miało 340 tys. użytkowników (o 60 proc. więcej niż rok wcześniej). „Newonce to marka, która zawsze była blisko odbiorcy, inkluzywność była wpisana w nasze DNA. Zamknięcie treści było tutaj istotną zmianą, do »klubu« zaproszeni zostali tylko wybrani. A płacenie za dostęp do mediów czy treści nie jest dla przedstawicieli Generacji Z naturalne, co widać na przykładzie platform streamingowych, które wprowadzają tańsze pakiety z reklamami. Odebraliśmy tę lekcję – mądrzejsi o doświadczenie tworzymy jeszcze lepsze, najwyższej jakości i dostępne dla każdego treści. Jesteśmy przekonani, że to najlepszy sposób, by dziś budować media i przyciągać reklamodawców” – dodaje Michalski.
Newonce.club wystartował w grudniu 2021 roku. Żeby słuchać podcastów, czytać artykuły czy oglądać filmy tworzone przez serwisy grupy Newonce trzeba było zapłacić 29 zł miesięcznie. W dalszym ciągu bez opłat można było słuchać na żywo Newonce.radio. Po sześciu tygodniach funkcjonowania usługa miała 6 tys. aktywnych subskrypcji. We wrześniu 2022 roku – 8,5 tys.
W 2021 roku Newonce.media zanotowało 13,9 mln zł przychodów i 104 tys. zł zysku netto.