– W interesie wszystkich jest obniżenie poziomu emocji debaty publicznej – napisał Zygmunt Solorz, główny udziałowiec Grupy Polsat Plus. Zaapelował on do wszystkich nadawców, w tym kierownictwa stacji informacyjnych Polsatu, „aby dla dobra naszych odbiorców i całego społeczeństwa, w audycjach i kanałach informacyjnych dominowały rzetelność, obiektywizm, poszanowanie drugiego człowieka, merytoryczna debata i poszukiwania tego co może nas jako społeczeństwo łączyć, a nie wyłącznie dzielić”.
– W obecnym czasie, w którym tuż za naszą wschodnią granicą od dwóch lat trwa wojna wywołana agresją Rosji na Ukrainę, nadawcy telewizyjni ponoszą szczególną odpowiedzialność w związku ze służebną rolą informacyjną, jaką pełnią w stosunku do całego społeczeństwa i informowaniem go w sposób obiektywny i rzetelny.
Wyzwania wynikające z sytuacji międzynarodowej wymagają od nas – nadawców kanałów informacyjnych – prawdziwego przedstawiania rzeczywistości – pisze Zygmunt Solorz. – Wyzwania te – o czym mówi się coraz bardziej otwarcie – mogą nieść ze sobą zagrożenia dla Polski jako państwa i naszego społeczeństwa. Przeciwdziałanie tym zagrożeniom jest obecnie najważniejszą kwestią, która powinna być przedmiotem zgody narodowej. W związku z powyższym, dla Polski najważniejsze jest zachowanie spokoju społecznego, ograniczanie wewnętrznych podziałów oraz nietworzenie kolejnych – czytamy w apelu.
– Pluralizm mediów jest wielką wartością demokratycznego społeczeństwa, w którym ścierają się odmienne preferencje polityczne i poglądy. W pełni szanuję wolność słowa i dziennikarską niezależność. Wartości te jednak nie mogą stanowić pretekstu do posługiwania się mową nienawiści, podsycania wrogości względem siebie, szerzenia poglądów o charakterze ksenofobicznym, rasistowskim, naruszających godność innego człowieka i prowadzącymi do aktów agresji. Społeczeństwo nie powinno być konfrontowane z treściami tego typu i ma prawo wymagać dziennikarstwa, którego istotą są informacje rzetelne i obiektywne, prezentowane w sposób wyważony i niewywołujący negatywnych emocji – pisze Solorz.
– W interesie wszystkich jest obniżenie poziomu emocji debaty publicznej. Dlatego apeluję zarówno do wszystkich nadawców, tak samo jak i do kierownictwa stacji informacyjnych Telewizji Polsat, aby dla dobra naszych odbiorców i całego społeczeństwa, w audycjach i kanałach informacyjnych dominowały rzetelność, obiektywizm, poszanowanie drugiego człowieka, merytoryczna debata i poszukiwania tego co może nas jako społeczeństwo łączyć, a nie wyłącznie dzielić. Różne poglądy są esencją demokracji i wolności, musimy jednak o nie dbać, tak aby nie były one wykorzystywane w celach antypaństwowych i wywołujących społeczne niepokoje – kończy apel Zygmunt Solorz.
NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polsat-sylwestrowa-moc-przebojow-stadion-slaski ##
Telewizja Polsat z czterema kanałami informacyjnymi
Telewizja Polsat jest nadawcą kanałów informacyjnych Polsat News, Polsat News 2, Wydarzenia 24 oraz Polsat News Polityka, który ruszył w styczniu br. Z kolei na antenie głównego Polsatu nadawany jest program informacyjny “Wydarzenia”.
W portfolio biura reklamy Telewizji Polsat, czyli Polsat Media są z kolei stacje wPolsce.pl i Telewizja Republika. W styczniu br. wiele firm zapowiedziało wstrzymanie emisji swoich reklam na antenie Telewizji Republika. To pokłosie wyemitowanych na jej antenie wypowiedzi satyryka Jana Pietrzaka czy publicysty Marka Króla. Pierwszy mówił o “barakach dla imigrantów”, drugi – o “ich chipowaniu lub tatuowaniu”, wypowiedzi te zostały powszechnie skrytykowane i uznane za ksenofobiczne i rasistowskie. Nadawca odciął się od tych poglądów.