– Faktycznie mamy teraz pewne zawirowania, przenosimy studio, stąd brak informacji – mówi Patrycja Szapiel, dyrektorka medialna projektu, z którą udało się skontaktować „Presserwisowi”. – Wprowadzamy też zmiany w statucie stowarzyszenia, które pozwolą nam na przyjmowanie reklam na portale.
Telefon redaktora naczelnego w Szczecinie nie odpowiada. Odpowiada za to numer redakcji. Damski głos w języku ukraińskim informuje, że to mieszkanie prywatne.
Portal Szczecińskie24.pl zamilkł z końcem grudnia. Podobnie Radomskie.info. Działa jedynie Lubelskie.info, publikując pojedyncze informacje. Wszystkie trzy portale powstały w ramach sfinansowanego przez Fundusz Sprawiedliwości ministra Zbigniewa Ziobry projektu „Budowa i rozwój lokalnych internetowych serwisów informacyjnych w celu prowadzenia akcji i działań informacyjnych wspierających sieć przeciwdziałania przyczynom przestępczości i pomocy pokrzywdzonym przestępstwem”.
Projekt został opracowany przez szczecińskie Stowarzyszenie Przyjaciół Zdrowia, a portale skupiają się na prostych informacjach z kronik policyjnych, przekazują informacje z urzędów miast.
Dotąd portale publikowały tylko banery z numerami infolinii i odsyłacze do adresów ośrodków pomocy prawnej. Zakończenie finansowania z Funduszu Sprawiedliwości oznacza, że jeżeli portale mają się utrzymać, potrzebna będzie zmiana ich profilu.
Jak mówi Patrycja Szapiel, stowarzyszenie chce rozwinąć wszystkie trzy portale, poszerzając je o informacje lokalne. Tym bardziej że – jak twierdzi Szapiel – będzie mogło skorzystać z pomocy dziennikarzy, którzy odeszli ze szczecińskiej telewizji i radia. – Ponieważ jesteśmy środowiskiem prawicowym, na pewno nie będzie u nas informacji np. o marszu równości – zastrzega. I dodaje, że w każdym mieście potrzebne są różne punkty widzenia. W tym widzi szanse na sukces projektu.
Według internetowej porównywarki stron internetowych SimilarWeb ze wszystkich trzech portali największy ruch od października do grudnia miało Radomskie.info – ponad 67 tys. wizyt. Szczecinskie24.pl – 55,6 tys., a Lubelskie.info – niespełna 7 tys.