Przypomnijmy, że kilka dni temu Polsat Media poinformował marki i agencje mediowe, że będzie oczekiwać zapłacenia kar za brak emisji ich spotów na antenie TV Republika. Marki rezygnowały z kampanii w tej telewizji, bo nie chcą się pojawiać w sąsiedztwie kontrowersyjnych programów z mową nienawiści. Ostatecznie wielu reklamodawców podjęło decyzję, aby nie łamać zasad umowy i poczeka do ich wygaśnięcia – co nastąpi w styczniu.
Plansza „Stop mowie nienawiści” zamiast reklam
Przedstawiciele biura prasowego Biedronki potwierdzili „Presserwisowi”, że wykupione pakiety wygasną z końcem miesiąca. Pakiety te zostały zlecone jeszcze przed Bożym Narodzeniem w celu realizacji kampanii reklamowych prowadzonych w styczniu. Firma nie odpowiedziała nam bezpośrednio, czy planuje w przyszłości współpracować z TV Republika.
Agata Staniszewska, rzeczniczka prasowa firmy farmaceutycznej Teva Pharmaceuticals, również nie odpowiedziała jednoznacznie, czy spółka planuje zakończyć współpracę z medium należącym do Tomasza Sakiewicza. – Spoty promocyjne naszego produktu trafiły do stacji tematycznych w ramach pakietu reklamowego. Sprawdzamy tę kwestię ze współpracującym z nami domem mediowym. To wszystko, co możemy przekazać w tej sprawie – powiedziała.
Natomiast Paweł Sikora, PR manager i rzecznik prasowy STS, tłumaczy: – Podjęliśmy decyzję o podmianie styczniowych kreacji reklamowych na planszę z hasłem „STOP MOWIE NIENAWIŚCI” bez logotypu i kolorystyki naszej marki. Od lutego natomiast nie będziemy już mieć wykupionego czasu reklamowego w TV Republika.