PAP i TVP będą współpracować w zakresie rozpowszechniania wideo w internecie

„Wspólny portal mediów narodowych”

Artur Dmochowski i Maciej Stanecki

Polska Agencja Prasowa zaczyna współpracę z TVP w zakresie dystrybuowania materiałów wideo w internecie. – Synergia technologiczna, redakcyjna i biznesowa między mediami narodowymi jest możliwa i przynosi korzyści – powiedział we wtorek Artur Dmochowski, prezes PAP.

Umowa o współpracy zakłada, że materiały wideo przygotowane przez telewizję publiczną będą udostępniane w serwisie wideo PAP na stronie Wideo.pap.pl.

Prezes Artur Dmochowski wyjaśniał podczas konferencji, że dzięki wspólnej platformie wideo PAP i TVP, redakcje korzystające z serwisu będą mogły znacznie zmniejszyć koszty związane z produkcją własnych materiałów wideo, a użytkownicy internetu otrzymają szerszy dostęp do relacji z bieżących wydarzeń. „Sądzimy, że skorzysta na tym cały rynek medialny” – ocenił.

– Skorzystamy obustronnie: telewizja uzyska szerszy dostęp do użytkowników. Będą również korzyści komercyjne, ponieważ te materiały będą opatrzone reklamami, a zatem będziemy z telewizją mieć dodatkowy przychód – powiedział Dmochowski. Podkreślał przy tym, że nie ma planów restrukturyzacji działu wideo PAP ani zwalniania pracowników z tego działu. -Wręcz przeciwnie, będziemy również rozwijać własną produkcję wideo w PAP – podkreślał.

Wiceprezes TVP Maciej Stanecki wskazywał z kolei na to, że współpraca między mediami może być także dobrym początkiem do powstania wspólnego portalu mediów narodowych.

Zapowiedział, że Telewizja Polska będzie dostarczać klientom serwisu wideo PAP kilkadziesiąt materiałów dziennie i ponad tysiąc materiałów wideo miesięcznie. W serwisie PAP znajdą się fragmenty głównych programów publicystycznych i informacyjnych TVP, a także treści o charakterze sportowym, czy lifestylowym.

Stanecki podkreślił także, że liczy także na zainteresowanie mediów treściami powstającymi w ośrodkach regionalnych TVP. „To jest zupełnie niewykorzystana szansa, to jest takie moje małe marzenie, żeby te treści faktycznie były szeroko dostępne: reportaże, relacje, czy po prostu informacje” – zaznaczył.”Dla nas to będzie dobra formuła, dzięki której poszerzamy zasięg naszych treści, zakładamy, że treści krótkie w najbliższej perspektywie zwiększą ten zasięg dwukrotnie” – podkreślił.