11 września br. Ryszard Petru, przewodniczący Nowoczesnej, skrytykował kampanię „Sprawiedliwość” nazywaną również „Sprawiedliwe sądy”, a realizowaną przez Polską Fundację Narodową, która jest finansowana przez spółki Skarbu Państwa.
„Od kilku dni Polskę zalewają pisowskie billboardy mające na celu przekonanie Polaków, że najlepszym sposobem poprawy pracy sądów jest oddanie ich w ręczne sterowanie Zbigniewa Ziobry” – wyjaśnia Petru. Jego zdaniem, aby „skutecznie obalać kłamstwa pisowskiej propagandy i pokazywać ludziom alternatywę lepszą niż Kaczyński wypychający nas z coraz mocniej integrującej się Europy w ręce Putina”, należy odpowiedzieć własną kampanią informacyjną, prowadzoną w internecie.
Na ten cel Petru chce zebrać 150 tys. zł. Przewodniczący Nowoczesnej prosi wyborców, aby udostępniali na prywatnych kontach na Facebooku treści związane ze zbiórką pieniędzy.
11 września br. reklamy „Sprawiedliwość” ukazały się w „Tygodniku do Rzeczy”, „Sieciach Prawdy”, „Naszym Dzienniku”. Działania reklamowe zaplanowano w Polsce i za granicą.