Były dziennikarz Trójki w Radiu 357

Damian Kwiek

Damian Kwiek, w przeszłości dziennikarz m.in. radiowej Trójki i Chip.pl, zaczął tworzyć podcast „5. rewolucja” dla Radia 357. Niedawno przeszedł z agencji Pro Science do grupy knowledge up na stanowisko dyrektora marki industry up.

– „5. rewolucja” to podcast o przemyśle 4.0 i 5.0, czyli koncepcjach produkcji opartej na nowoczesnej organizacji biznesowej i technologiach, takich jak sztuczna inteligencja, analiza danych czy digital twin – opisuje Damian Kwiek w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

Na razie pojawił się pierwszy odcinek podcastu, kolejne będą publikowane co dwa tygodnie w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej Radia Nowy Świat. – W tej chwili mamy umowę na 12 odcinków „5. rewolucji” – zaznacza Kwiek.

Od października Damian Kwiek jest dyrektorem industry up, marki należącej do grupy knowledge up. – industry up specjalizuje się w komunikacji wiedzy, głównie w sektorze przemysłowym – wyjaśnia menadżer.

Poprzednio przez ponad rok pracował w agencji Pro Science jako head of content oraz przez ponad przy lata w Future Industry Platform, kolejno jako content manager i szef komunikacji. W latach 2017-2020 współtworzył serwis internetowy Chip.pl, pisał też felietony do magazynu „CRN”.

Wcześniej był związany z branżą radiową. W latach 2007-2016 pracował w Trójce, m.in. jako reporter, prowadzący i wydawca audycji „Zapraszamy do Trójki”, „To był dzień”, „Cyber Trójka”, „Salon polityczny Trójki”, „Raport o stanie świata” i „Pulsu Trójki. Wcześniej przez siedem lat był związany z Radiem Kraków i przez dwa lata z Radiem Rak.

Platforma podcastowa Radia 357 – Twoje 357 – od startu wiosna 2021 roku jest sukcesywnie rozbudowywana. Obecnie obejmuje ponad 50 serii, dwie nowe pojawiły się w maju br.

Radio 357 utrzymuje się głównie ze zbiórki na Patronite, gdzie obecnie 50,1 tys. użytkowników wpłaca na stację 933 tys. zł miesięcznie. Spółka zarządzająca rozgłośnią w ub.r. zwiększyła przychody o 27 proc. do 13,3 mln zł, więcej zarobiła zarówno z wpłat od słuchaczy, jak i reklam, a jej zysk netto zmalał z 508,5 do 455,7 tys. zł.