Od sierpnia ubiegłego roku Marta Radziak-Kucharska stała na czele działu rozwoju marki Gazeta.pl (Agora). Zastąpiła w tej roli Rafała Madajczaka, który od lipca 2022 jest redaktorem naczelnym portalu.
Z Gazeta.pl do własnej księgarni
Agora podkreśla, że Gazeta.pl to jedyne medium w Polsce z deklaracją redakcyjną opisującą podejście i zasady działania jego dziennikarzy. Za realizację strategii portalu zaangażowanego odpowiada m.in. dział rozwoju marki. To w nim kreowane są ważne społecznie akcje, w tym na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi (np. „Alarm dla klimatu”) czy walki o prawa kobiet (np. „Historia bez Polki”) oraz mniejszości (np. „Bez LGBT+ nie ma Polski”).
Do działu, którym zarządzała Marta Radziak-Kucharska, oprócz planowania akcji społecznych, należy także współpraca z partnerskimi organizacjami społecznymi i edukacyjnymi oraz z redakcjami portalu przy tworzeniu specjalnych projektów dziennikarskich.
Marta Radziak-Kucharska we wrześniu zdecydowała się odejść z Agory i skupić na własnym przedsięwzięciu. Założyła e-księgarnię Robimy Robimy Media. Napisała też książkę dla dzieci „Teti i ząbkowe stworki”, którą zilustrowała Agnieszka Zagroba.
– To doskonały sposób na włączenie kreatywności do tematu, który spędza sen z powiek wielu rodziców. Jeżeli masz już dość ciągłego nakłaniania swojego dziecka do mycia zębów, nie chcesz tego bagatelizować, bo wiesz, że to ważny element dbania o jego zdrowie. Jednocześnie szukasz pomysłu, żeby zrobić to bez przemocy, straszenia, w zgodzie ze sobą, polecamy naszą książkę. To nie czary-mary, po przeczytaniu zęby się same nie umyją, ale jeśli chociaż przez jakiś czas przy okazji tej czynności będzie Wam milej i zabawniej, to dajcie znać! – czytamy w opisie książki na stronie e-księgarni.
Radziak-Kucharska przez 5 lat w Agorze
Marta Radziak-Kucharska była związana z Gazeta.pl od 2018 roku. Od 2020 roku pracowała w dziale rozwoju marki, w którym odpowiadała za realizację licznych projektów, współpracując z m.in. z redakcjami i organizacjami pozarządowymi. Wcześniej zajmowała się koordynowaniem eventów organizowanych przez Gazeta.pl, m.in. The Best of Moto czy Food Blogger Fest. Przed pracą w Agorze związana była z agencją New Look Advertising.
W październiku Gazeta.pl odnotowała prawie 14 mln użytkowników (46,99 proc. zasięgu), którzy spędzali na jej stronach średnio 27 minut i 47 sekund (dane Mediapanelu).