WP Holding za granicą

Chce sięgnąć po budżety z Europy Środkowo-Wschodniej

WP Holding zapowiada ekspansję w Europie Środkowo-Wschodniej

Wirtualna Polska Holding od stycznia 2024 roku będzie rozwijać współpracę reklamową z podmiotami zagranicznymi. – Chcąc wykorzystać okres spowolnienia na rynku medialnym w Polsce, wyjdziemy za granicę z naszym projektem reklamowym – mówi Jacek Świderski, prezes spółki.

– Od stycznia przyszłego roku będziemy otwarci na przyjmowanie kampanii nie tylko od polskich klientów i spółek z naszej grupy kapitałowej, ale także od podmiotów zagranicznych – poinformował podczas wtorkowej konferencji prasowej Jacek Świderski, prezes zarządu Wirtualnej Polski Holding SA.

Za współpracę reklamową WP Holding z podmiotami z Europy Środkowo-Wschodniej odpowiada Bartłomiej Haber, który w październiku objął stanowisko wiceprezesa ds. międzynarodowych.

Świderski zaznaczył, że WP Holding w swej ekspansji reklamowej za granicą chce wykorzystać fakt, że od września udziałowcem spółki (0,2 proc. akcji) jest amerykański Media Development Investment Found. Fundusz ten jest zaangażowany  w 11 krajach Europy Środkowo-Wschodniej – ma udziały m.in. w węgierskim wydawnictwie Magyar Jeti, bułgarskiej grupie medialnej Economedia i słowackim Petit Press.

Przez ostatnie dwa lata WP Holding za pośrednictwem brokera reklamowego WPartner obsługiwała firmy z branży tekstylnej, jubilerskiej, kosmetycznej i meblarskiej, które chciały być obecne reklamowo w Czechach, Słowacji, Rumunii i Bułgarii.