Spółka Time złożyła wnioski dotyczące rejestracji znaków słownych Eska Gold i Eska World w połowie sierpnia. Pod koniec września Radio Eska wystąpiło z analogicznym wnioskiem dotyczącym Eski Gold. Z opisu wynika, że marki mają być wykorzystywane do m.in. rozpowszechniania programów radiowych i telewizyjnych, prowadzenia rozgłośni radiowych, przygotowywania i realizacji programów radiowych i telewizyjnych, usług produkcji radiowej i reklamy radiowej.
Z opisu Eski World wynika, że marka może być wykorzystywana na przykład do nadawania i transmisji programów radiowych, emisji programów telewizyjnych i radiowych za pośrednictwem sieci kablowych lub bezprzewodowych, usług rozrywkowych w zakresie gier wideo, udostępniania gier komputerowych online, publikowania gier komputerowych, produkcji audio, wideo, multimedialnej oraz fotografii.
Eska ujednolici nazwy rozgłośni?
Przed tygodniem informowaliśmy, że Grupa ZPR Media złożyła wniosek do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o zmianę nazwy radia SuperNova na Eska2. Rozgłośnia dalej miałaby grać polskie utwory. – Trwają prace nad rozwojem marki parasolowej Eska – przyznała wówczas Magdalena Godzik, PR managerka Grupy ZPR Media. – Do Radia Eska i Eska Rock już wkrótce dołączy marka Eska2, data startu projektu Eska2 uzależniona jest jednak od decyzji Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Oczywiście Eska2 realizować będzie wszelkie zapisy koncesyjne – podkreśliła.
W portfolio Grupy ZPR Media są jeszcze Radio Plus i VOX FM, które nie mają nazw nawiązujących do Radia Eska. Logicznym posunięciem byłoby ujednolicenie szyldów. Do jakich celów Grupa ZPR chce używać marek Eska Gold i Eska World? Czy planowany jest rebranding VOX FM lub Radia Plus na te marki? – Uprzejmie informuję, iż strategia marek na ten moment pozostaje tajemnicą firmy – wyjaśnia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Godzik.
Rok temu informowaliśmy, że firma Veles Productions przygotowuje platformę metaverse dla nadawcy radiowego – Eska World. Miałaby to być pierwsza platforma dla fanów muzyki z koncertami, występami na żywo i konkursami. – Podczas zanurzenia się w Eska World marki będą mogły oferować usługi oraz towary, a konsumenci robić zakupy, zamawiać i wysyłać bezpośrednio z cyfrowego świata do tego fizycznego. To przełom w integracji świata rozrywki, gier i biznesu – mówił wówczas Artur Paprocki, prezes Veles Productions. Sęk w tym, że metawersum nie rozwija się w takim tempie, w jakim jeszcze dwa lata temu oczekiwali chociażby szefowie Facebooka.
Z badania Radio Track Kantar Polska wynika, że od lipca do końca września br. udział Radia Eska pod względem słuchania w grupie wiekowej 15-75 wyniósł 7,1 proc. Udział Vox FM wyniósł 3,3 proc., Radia Plus 2,1 proc., natomiast Radia SuperNova 0,8 proc.