Jak informują amerykańskie media, gigant wydawniczy Condé Nast ma przejść znaczącą restrukturyzację.
W notatce skierowanej do pracowników, dyrektor generalny Roger Lynch oświadczył, że wydawnictwo w nadchodzących miesiącach zredukuje zespół o około 5 procent. Obecnie zatrudni ponad 5000 pracowników na całym świecie.
„Zmieniają się nasi odbiorcy, zmienia się technologia i zmienia się to, czego oczekują od nas reklamodawcy. Przy wszystkich tych zmianach, które nas otaczają, jedynym pewnym uchybieniem jest brak zmian w nas samych” – napisał Lynch w notatce.
Wydawca pod presją mediów cyfrowych
Cięcia są odpowiedzią na zmieniające się środowisko reklamy cyfrowej, spadek ruchu w mediach społecznościowych i zmieniające się preferencje odbiorców, w tym przejście do krótkich form wideo. Działy wideo zostaną połączone z redakcjami.
Lynch dodał też, że wydawca „nie może kontrolować algorytmów platform cyfrowych ani tego, jak sztuczna inteligencja może wpływać na ruch w wyszukiwarkach”.
Condé Nast jest wydawcą tytułów „Vogue”, „The New Yorker”, “GQ”, ”Wired, „Vanity Fair”, „Glamour”.