W miasteczku edukacyjnym czeka kilkanaście stref przygotowanych przez partnerów projektu, w których dzieci spróbują sił w różnych zawodach. Do świata radia gości będzie wprowadzać Robert Karpowicz z Radia Zet, który użyczył głosu do nagrań. Odwiedzając studio Radia Zet uruchamiane w miasteczku edukacyjnym miniciti w Centrum Praskim Koneser w Warszawie, uczniowie będą mogli w praktyce dowiedzieć się, na czym polega praca dziennikarzy radiowych, co to jest dżingiel, jak brzmi głos w radiu. Na gości czekają też praktyczne zadania, m.in. przygotowanie i nagranie krótkiej informacji, ułożenie muzyki czy wybór podkładu dźwiękowego. Nad wszystkim będą czuwać przeszkoleni studenci i studentki, którzy odbyli szkolenie w Radiu Zet.
W ramach zabawy w miniciti Gazeta.pl zaprasza do wspólnego redagowania portalu internetowego. W zaaranżowanej redakcji Gazeta.pl dzieci w wieku od 6 do 15 lat mają uczestniczyć w wydawaniu portalu internetowego. Dowiedzą się, jak tworzyć treści do internetu i przyciągać uwagę odbiorców, dobiorą do artykułów odpowiednie tytuły, leady i zdjęcia, a także nauczą się odróżniać prawdziwe informacje od fake newsów.
– W Gazeta.pl stawiamy na innowacyjne rozwiązania, dlatego z chęcią włączyliśmy się w projekt miniciti, wpisujący się w światowy trend edutainment, czyli edukacji poprzez rozrywkę. To dla nas okazja do pokazania najmłodszemu pokoleniu, na czym polega rzetelne dziennikarstwo internetowe i z jakimi wyzwaniami na co dzień mierzą się osoby pracujące w mediach – mówi Karolina Dziwulska, head of marketing w Gazeta.pl, odpowiedzialna za projekt miniciti. – To także sposób na realizację założeń naszej deklaracji redakcyjnej, w której zobowiązaliśmy się m.in. do walki z fake newsami. Jesteśmy przekonani, że edukacja w tym zakresie jest niezbędna już od najmłodszych lat, a wiedza na ten temat będzie przydatna w nawigowaniu w otaczającym nas świecie – dodaje Dziwulska.
Studio telewizyjne pokaże TVN Warner Bros.Discovery. Dzieci będą mogły dowiedzieć się, na czym polega specyfika pracy dziennikarza telewizyjnego.