Mediaklub.pl przestał działać w zeszłym tygodniu. – Artykuły, które się tu pojawiały i dużo, dużo więcej znajdziesz teraz w pakiecie Onet Premium – brzmi komunikat znajdujący się obecnie w serwisie.
Rezygnację z Mediaklub.pl Ringier Axel Springer Polska zapowiadał już w połowie ub.r., kiedy uruchomiono pełną wersję Onet Premium. – Wszyscy dotychczasowi użytkownicy Mediaklub.pl otrzymają wkrótce dostęp do usługi Onet Premium, a sam Mediaklub będzie stopniowo wygaszany – przekazała wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, kierowniczka komunikacji zewnętrznej RASP.
Mediaklub.pl uruchomiono pod koniec 2020 roku, platforma w ramach subskrypcji za 29,90 zł oferowała nielimitowane dostęp do treści z serwisów i tytułów prasowych RASP, a także grupy wydawców zewnętrznych (m.in. magazynów „Vogue” i „Kontynenty”). Od wiosny 2021 roku w ofercie były też podcasty.
Wszystkie treści z Mediaklubu są obecnie dostępne w Onet Premium, którego oferta obejmuje dwa podstawowe pakiety: miesięczny za 19,90 zł (przez pierwsze trzy miesiące za 9,90 zł) i roczny za 99 zł. Niedawno pojawił się kolejny, ze platformą TVN24 GO, kosztujący 19,90 zł miesięcznie.
We wrześniu br. serwisy i aplikacje internetowe Ringier Axel Springer Polska zanotowały 20,83 mln użytkowników oraz godzinę, 70,18 proc. zasięgu oraz 51 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania (według badania Mediapanel).
Wydawnictwo w ub.r. przy spadku wpływów o 0,2 proc. do 661,58 mln zł osiągnęło wzrost zysku netto z 33,48 do 36,3 mln zł, m.in. dzięki niższej kwocie zapłaconego podatku dochodowego. Firma nieco więcej niż rok wcześniej zarobiła z prasy drukowanej, a mniej z reklam internetowych.