Cyfrowy Polsat, od dwóch lat działający pod marką Grupą Polsat Plus, podpisał 4-letnią umowę sponsorską z Polskim Komitetem Olimpijskim. – Od lat wspieramy polski sport, finansujemy go, angażujemy się w jego promocję i tak jak miliony Polek i Polaków kibicujemy naszym sportowcom – podkreśla Zygmunt Solorz.
W ramach współpracy należąca do grupy Cyfrowy Polsat sieć telekomunikacyjna Plus będzie mogła posługiwać się tytułami sponsor Polskiego Komitetu Olimpijskiego oraz sponsor olimpijskiej reprezentacji Polski.
– Jako polska firma, działająca od ponad 30 lat na polskim rynku, staramy się w naszej codziennej działalności dążyć do tych samych wartości, jakie przyświecają ruchowi olimpijskiemu, którymi są okazywanie szacunku, przyjaźń i dążenie do doskonałości. Od lat wspieramy polski sport, finansujemy go, angażujemy się w jego promocję i tak jak miliony Polek i Polaków kibicujemy naszym sportowcom. Bycie częścią świata olimpijskiego i jego wartości, wspieranie sportu i polskich sportowców to wielki powód do dumy dla mnie, naszej firmy, jej pracowników i dla milionów naszych klientów. Mamy najlepszych kibiców na świecie, którzy są z naszymi sportowcami na dobre i na złe – komentuje Zygmunt Solorz, założyciel i większościowy akcjonariusz Cyfrowego Polsatu.
Umowa została zawarta na najbliższe cztery lata (z możliwością przedłużenia), więc będzie obowiązywała w czasie letnich igrzysk olimpijskich w Paryżu w przyszłym roku oraz zimowych igrzysk Mediolan-Cortina d’Ampezzo 2026.
– Polski Komitet Olimpijski w dniu swojego święta – 104. urodzin powołania, nie mógł sobie wymarzyć lepszego prezentu. Taki sponsor, jakim jest Grupa Polsat Plus i sieć Plus to brakujący i jakże ważny partner na naszej mapie. Jestem przekonany, że wspólnie jesteśmy w stanie dotrzeć do szerokiej grupy naszych odbiorców, kibiców i pokazać im, że duży sport zaczyna się od każdego z nas, a bycie członkiem Olimpijskiej Reprezentacji Polski zaczyna się od najmłodszych lat. Doceniając wartość marki i olbrzymi wkład w rozwój polskiego sportu mogę tylko dodać, że marzenia się spełniają i warto je realizować – komentuje Radosław Piesiewicz, od wiosny br. prezes PKOl.
Cyfrowy Polsat to kolejny partner marketingowy Polskiego Komitetu Olimpijskiego. Od 2017 roku sponsorem strategicznym PKOl i naszej reprezentacji olimpijskiej jest Orlen. Na początku 2021 roku umowę przedłużono o cztery lata.
Plus sponsoruje siatkówkę i stadion w Gdańsku
Od ponad dwóch dekad sieć Plus jest głównym sponsorem polskich reprezentacji siatkarskich. Współpraca obejmuje też rozgrywki ligowe: jesienią 2021 roku na siedem sezonów przedłużono umowę, w ramach której Plus jest sponsorem tytularnym ligi mężczyzn – PlusLigi oraz strategicznym Tauron Ligi kobiet, a mecze obu lig są transmitowane w kanałach Telewizji Polsat.
Wiosną 2021 roku Polsat i Plus zostały sponsorami tytularnymi stadionu w Gdańsku, umowę zawarto na sześć lat. Natomiast od połowy ub.r. obie marki są sponsorami tytularnymi hali Arena Gdynia, przez cztery lata zapłacą za to 9,84 mln zł.
– Od ponad 30 lat Grupa Polsat Plus wspiera polski sport, angażując się zarówno finansowo, jak i promocyjnie. Dzisiaj Telewizja Polsat na ponad 10 kanałach sportowych pokazuje codziennie setki godzin transmisji z najważniejszych wydarzeń z udziałem polskich sportowców w Polsce i na świecie. Od 25 lat Plus jest sponsorem polskiej siatkówki, z którą osiągamy największe sukcesy. Jesteśmy dumni, że od dzisiaj jako sponsor będziemy wspierać naszych olimpijczyków w ich dążeniu do osiągania jak najlepszych wyników i dostarczania emocji nam wszystkim – podkreśla Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu.
W drugim kwartale br. grupa Cyfrowy Polsat zwiększyła wpływy sprzedażowe o 1,9 proc. do 3,29 mld zł, a jej zysk netto skurczył się z 282,7 do 8,1 mln zł, głównie wskutek 300 mln zł kosztów finansowych. Większościowym akcjonariuszem firmy jest Zygmunt Solorz – ma walory stanowiące 48,15 proc. jej kapitału i 59,51 proc. głosów na walnym zgromadzeniu.