Telewizja Puls we współpracy z Komendą Główną Policji stworzyły kampanię edukacyjną #ZnamTeNumery, która skierowana jest dla seniorów. – Wspólnie opracowaliśmy listę działań, które – mamy nadzieję – pomogą zminimalizować ryzyko nabrania się na psychomanipulacje oszustów – mówi nam Justyna Ganczarek, dyrektor marketingu i sprzedaży w Telewizji Puls.
Projekt Telewizji Puls i Komendy Głównej Policji, a także ekipy serialu „Lombard. Życie pod zastaw” przy merytorycznym wsparciu Fundacji TV Puls „Pod Dębem”, ma na celu edukację osób starszych i ich bliskich oraz uczulenie na grożące im niebezpieczeństwa.
– Bezpieczeństwo seniorów jest jednym z obszarów traktowanych przez Policję w sposób priorytetowy. Zdarzeniami naruszającymi to bezpieczeństwo są m.in. oszustwa na szkodę seniorów na tzw. legendę, tj. np. na wnuczka. Należy pamiętać, że oprócz strat materialnych, które ponoszą osoby pokrzywdzone przestępstwem, występują jeszcze społeczne jego skutki. Dlatego w celu zapobiegania tego typu zdarzeniom policjanci realizują wiele różnorodnych działań informacyjno-edukacyjnych. Aby podnieść skuteczność i dotrzeć do jak najszerszej grupy odbiorców, oddziaływania te podejmujemy z różnymi Partnerami. I tak wspólnie z Telewizją Puls oraz Fundacją „Pod Dębem” rozpoczynamy Kampanię #ZnamTeNumery – komentuje insp. Piotr Kulesza, zastępca dyrektora Biura Prewencji Komendy Głównej Policji.
Kampania #ZnamTeNumery wystartuje w środę, 4 października br. Obejmie szereg działań m.in.: kampanię autopromocyjną na antenie kanałów TV Puls i Puls 2, działania on-line, oraz w social mediach „Lombardu”, Telewizji Puls, Policji i Fundacji TV Puls „Pod Dębem”.
– Z ogromną radością dołączamy do ogólnopolskiej inicjatywy #ZnamTeNumery. Jest niezmiernie ważne, aby nie tylko w dniach szczególnych dla osób starszych, tj. 1 października i 14 listopada, podkreślać potrzebę ochrony ich praw oraz zapewnienia im bezpieczeństwa. Razem możemy stworzyć społeczeństwo, które troszczy się o swoich starszych członków i chroni ich przed wszelkimi formami wykorzystywania – mówi Erin Dąbska, prezes Fundacji TV Puls „Pod Dębem”.
Na potrzeby akcji stworzono również dedykowaną stronę znamtenumery.pl, na której znajdą się m.in.: materiały edukacyjne i instruktażowe, jak uniknąć oszustwa.
Będzie specjalny odcinek serialu „Lombard. Życie pod zastaw”
Trwają również zdjęcia do specjalnego odcinka serialu „Lombard. Życie pod zastaw” pod tytułem „SuperBabcia” (odconek nr 704, którego premiera w TV Puls planowana jest na 6 listopada), poruszającego wątek niebezpieczeństw, na jakie narażeni są seniorzy.
– Chcemy wykorzystać ogromną popularność naszego serialu „Lombard. Życie pod zastaw” i wraz z ekipą serialu, Komendą Główną Policji oraz Fundacją TV Puls „Pod Dębem” inicjujemy ogólnopolską kampanię edukacyjną. Wspólnie opracowaliśmy listę działań, które – mamy nadzieję – pomogą zminimalizować ryzyko nabrania się na psychomanipulacje oszustów. To m.in. ustalenie hasła-klucza w komunikacji z najbliższymi, weryfikacja tożsamości osoby dzwoniącej czy stworzenie osobistej „Listy wsparcia” – komunikuje Justyna Ganczarek, dyrektor marketingu i sprzedaży w Telewizji Puls. – Nasza poprzednia wspólna kampania społeczna organizowana z Komendą Główną Policji pod hasłem #DzielnicaBEZstrachu cieszyła się ogromnym powodzeniem; dzięki niej przypomnieliśmy, że każdy z nas może zwrócić się o pomoc do swojego dzielnicowego. Mamy nadzieję, że kampania #ZnamTeNumery zwiększy świadomość seniorów i ich bliskich na temat zagrożeń, jakie czyhają w sieci czy wiążą się z lekkomyślnym podawaniem danych osobowych – dodaje.
W działania zaangażowała się także Poczta Polska, promując akcję m.in. na swoich social mediach i wśród pracowników.