Od poniedziałku dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer) znalazł się w segmencie czasopism poradniczo-rozrywkowych. Redagować będzie go zespół Centralnej Redakcji Czasopism Rozrywkowych pod kierownictwem Marty Lubartowskiej. Dotychczas naczelnym „Show” był Jacek Szmidt. W związku ze zmianami z redakcją pisma rozstały się dwie osoby – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.
Dwutygodnik lifestyle’owy „Show” od 2 października redagowany jest przez Centralną Redakcję Czasopism Rozrywkowych. Jego redaktorem naczelnym przestał być Jacek Szmidt, który pozostaje naczelnym „Twojego Stylu” – informował we wtorek „Presserwis”.
– Od 2 października dwutygodnik Show wchodzi w skład segmentu czasopism poradniczo-rozrywkowych, a nie, jak dotychczas, lifestylowych – przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Maciej Brzozowski, dyrektor public relations Bauera.
Zmiany personalne
– „Show” redagowany będzie teraz przez zespół Centralnej Redakcji Czasopism Rozrywkowych, kierowany przez Martę Lubartowską. W związku z powyższą zmianą z redakcją „Show” rozstają się dwie osoby – dodaje Brzozowski.
Bauer w ostatnich latach przeprowadza reorganizację swojej struktury. Wiosną w jej ramach rozstano się z kilkunastoma pracownikami Redakcji Graficznej. Wcześniej połączono redakcje czasopism tv guide „Tele Tygodnia” i „Świata Seriali” z redakcjami „Kuriera TV”, „Super TV” i „Tele Max”.
W poprzednich latach połączono redakcje także w innych segmentach – m.in. zespoły magazynów „Twój Styl”, „Pani” i „Show” czy czasopism rozrywkowych, tworząc wspólną platformę redakcyjną. Te ruchy optymalizacyjne to reakcja na spadająca sprzedaż prasy i rosnące koszty wydawania pism, związane z drożejącym papierem czy energią.
Jak wynika z badania PBC, średnia sprzedaż „Show” wyniosła w drugim kwartale br. 28 689 egz.
Wydawnictwu Bauer w ub.r. udało się zwiększyć przychody o 2 proc., a przy wzroście wydatków operacyjnych o prawie jedną piątką jego zysk netto zmalał z 98,93 do 67,21 mln zł – wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.