Przedwyborcza promocja TVN 24 również u największych operatorów

Większe zapotrzebowanie

Promocja TVN 24 obejmuje okres kampanii i wyborów, które odbędą się 15 października

Do akcji otwartego okna TVN 24 dołączyli najwięksi operatorzy kablowi – Grupa Vectra i Play. Odkodowanie kanału dla abonentów najniższych pakietów może jednak nie mieć dużego wpływu na wyniki TVN 24, bo według danych, do których dotarł „Presserwis”, już teraz ma on prawie pełny zasięg u operatorów satelitarnych i kablowych.

W ramach przygotowanej przez TVN Warner Bros. Discovery i operatorów promocji do 16 października TVN 24, ale też poświęcony wydarzeniom międzynarodowym kanał TVN 24 BiS, u wybranych dostawców można oglądać bez dodatkowych opłat we wszystkich pakietach. Promocja obejmuje okres kampanii i wyborów do parlamentu, które odbędą się 15 października.

Naturalne zapotrzebowanie rynku

Biuro prasowe TVN Warner Bros. Discovery przekonuje, że oferta umożliwiająca odkodowanie kanałów TVN 24 i TVN 24 BiS dla abonentów usług telewizyjnych wynika z naturalnego zapotrzebowania rynku i widzów w okresie obfitującym w dużą liczbę informacji. – W poprzednich latach operatorzy wielokrotnie korzystali z możliwości otwierania okien m.in. na kanałach informacyjnych w okresie pandemii – podano.

Jak przekazało nam biuro prasowe Grupy Vectra, dostęp do kanałów otrzymali klienci Vectry, Multimedia Polska oraz spółek zależnych, którzy nie posiadają tych stacji w ramach wykupionych pakietów telewizyjnych.

– Dostawca kanałów TVN 24 oraz TVN 24 BiS zwrócił się do nas z prośbą o udostępnienie ich w ramach okna otwartego. W związku z tym wszyscy klienci posiadający dostęp do usług telewizyjnych Play oraz UPC mogą oglądać wyżej wymienione kanały bez dodatkowych opłat do 16 października 2023 roku – poinformowało nas z kolei biuro prasowe Play.

Udział w promocji potwierdził nam również operator Inea. W akcji uczestniczą też m.in. Toya, Avios, Asta-Net i Promax.

Nieliczna grupa odbiorców

Według danych „Telekabel & Digital TV” na koniec roku Play miał 2 mln klientów usług telewizyjnych, Vectra – 1,7 mln, Inea – 184 tys., Toya – 155 tys., Avios – ok. 13,7 tys. przez spółkę Avios i 23,9 tys. przez spółkę Polska Telewizja Szerokopasmowa, Asta-Net – 40,3 tys., a Promax – 32,2 tys.

Z danych Nielsena, do których dotarł „Presserwis”, wynika, że już przed odkodowaniem TVN 24 miał 93 proc. zasięgu u operatorów kablowych i 95,6 proc. u satelitarnych. Z kolei całkowity zasięg stacji to 70,7 proc. (nie jest bowiem dostępna naziemnie).

To oznacza, że grupa odbiorców objęta akcją promocyjną jest nieliczna. Chodzi głównie o klientów najniższych pakietów u części operatorów. Niektórzy z dostawców telewizji nie włączają się do akcji, bo i tak oferują TVN 24 i TVN 24 BiS we wszystkich pakietach.

– Niemal wszyscy nasi klienci telewizji IPTV (kablowej) i DTH (satelitarnej) posiadają dostęp do wymienionych kanałów w ramach pakietu podstawowego – stwierdza Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

Inne kanały też będą odblokowane?

Orange Polska na koniec drugiego kwartału 2023 roku miał 937 tys. klientów usług telewizyjnych.

Biuro prasowe Play poinformowało nas, że odblokuje wszystkim klientom też inne kanały informacyjne, jeśli ich nadawcy zwrócą się do operatora z taką prośbą.

Telewizja Polsat nie odpowiedziała jednak na pytanie, czy planuje taki ruch w przypadku Polsat News.

TVP Info jest dostępny za darmo naziemnie i we wszystkich pakietach operatorów telewizyjnych. Jego zasięg wynosi więc niemal 100 proc.