Ministerstwo dalej promuje w TV Trwam służbę wojskową

Umowy za ponad 1 mln zł

o. Tadeusz Rydzyk

Resort obrony narodowej w br. zapłacił nadawcy Telewizji Trwam za 36 odcinków programu „Zostań żołnierzem RP”. Wartość umowy to ponad 600 tys. zł – wynika z odpowiedzi na interpelacje senatora Krzysztofa Brejzy z PO.

W styczniu Ministerstwo Obrony Narodowej w odpowiedzi na interpelację Krzysztofa Brejzy przekazało, że w ub.r. kupiło od Fundacji Lux Veritatis emisję w Telewizji Trwam 40 odcinków programu „Zostań żołnierzem RP”. Podkreślono, że program ma „zachęcać kandydatów do wstąpienia w szeregi Wojska Polskiego”.

Podano, że koszt jednego odcinka wyniósł 18 tys. zł, „co w telewizyjnych realiach nie jest wygórowaną kwotą”. Tak więc za 40 odcinków zapłacono 720 tys. zł.

1,3 mln zł dla Telewizji Trwam od MON

Brejza w kolejnej interpelacji spytał o warunki umowy Ministerstwa Obrony Narodowej z nadawcą TV Trwam w br. W odpowiedzi przekazanej w środę resort poinformował, że kupił emisję 36 odcinków cyklu „Zostań żołnierzem RP”.

– Warunki umowy są podobne do warunków umowy zawartej w 2022 roku – zaznaczono. Przy kwocie 18 tys. zł za odcinek daje to 648 tys. zł wartości całej umowy.

– Po 15.X zamkniemy państwowy kurek z przelewami do imperium Rydzyka. To nasz konkret – zapowiedział Krzysztof Brejza.

Fundacja Lux Veritatis w ub.r. zanotowała spadek przychodów o 10,7 proc. do 50,34 mln zł, a przy słabszym ograniczeniu kosztów jej zysk netto skurczył się z 1,4 mln do 197,5 tys. zł. Wartość otrzymanych darowizn w ub.r. wyniosła 38,46 mln zł, wobec 43,97 mln zł rok wcześniej.

W ub.r. średnia oglądalność minutowa Telewizji Trwam wynosiła 24 732 widzów, o 23 proc. mniej niż przed rokiem, przez co jej udział w rynku telewizyjnym zmalał z 0,52 do 0,42 proc. (dane Nielsen Audience Measurement).

Od przejęcia władzy przez Zjednoczoną Prawicę umowy z mediami związanymi z Tadeuszem Rydzykiem, m.in. dotyczące usług reklamowych, podpisało wiele ministerstw oraz spółek i instytucji państwowych. Przykładowo kancelaria premiera w latach 2021-22 wydała 590 tys. zł na kampanie prowadzone na antenie Telewizji Trwam, przyznała Fundacji Lux Veritatis 3,59 mln zł dotacji oraz wsparła dwie konferencje Akademii Kultury Społecznej i Medialnej.