Burda wykorzystuje sztuczną inteligencję do tworzenia treści dziennikarskich

Maciej Klepacki

Burda Media Polska zaczęła wykorzystywać sztuczną inteligencję do pomocy przy tworzeniu treści dziennikarskich. – Widzimy wartość w rozwiązaniach opartych o AI w pracy redakcyjnej – mówi Wirtualnemedia.pl Maciej Klepacki, CEO Burda Media Polska.

Burda obecnie jest wydawcą licznych portali internetowych jak Elle.pl, Glamour.pl, National-geographic.pl, Wizaz.pl, Polki.pl, Kobieta.pl, Party.pl, Viva.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl. Wydaje też takie magazyny drukowane jak „Elle”,”Elle Decoration”, „Glamour”, „National Geographic”, „Traveller” oraz „Viva!”.

Przy ich tworzeniu pracuje kilkudziesięciu redaktorów i dziennikarzy, tworzących różnego rodzaju treści od krótkich newsów do długich materiałów czy wywiadów. Od niedawna przy części zadań zaczęła ich wspomagać sztuczna inteligencja.

– Jesteśmy zaangażowani w międzynarodowy projekt Burdy w tym obszarze, jak i mamy lokalne inicjatywy wykorzystujące AI w obszarze tworzenia treści. Na dziś jest to zdecydowanie bardziej narzędziowe wykorzystanie w ramach przyśpieszenia pracy redakcyjnej czy to w obszarze researchu czy doboru zdjęć, napisania leadu lub po prostu automatycznych tłumaczeń. Niemniej widzimy wartość w implementacji tego typu rozwiązań do naszych platform wydawniczych – mówi nam Maciej Klepacki.

Czy AI pomaga przy innych procesach w firmie? – Na dziś jest to głównie obszar tworzenia treści – dodaje.

Coraz więcej wydawców eksperymentuje z wykorzystaniem AI do pracy dziennikarskiej. Na odważną decyzją zdecydowała się w lutym br. należąca do Grupy Polsat Plus Interia. W tłusty czwartek jedną z sekcji strony głównej portali wydawała sztuczna inteligencja, „wcielając” się w funkcję wydawcy i autora tekstów. – Akcja „AI jako wydawca: eksperyment Interii” trwała zgodnie z planem jeden dzień. Przy jej realizacji wykorzystaliśmy ChatGPT – informowała nas Interia. Portal podkreślił, że „uważnie obserwuje najnowsze trendy w sektorze AI i jest otwarty na możliwości, które daje sztuczna inteligencja”.

Burda Media Polska ze wzrostem przychodów

W 2022 r. Burda Media Polska, która w połowie roku sfinalizowała przejęcie Edipresse Polska, osiągnęła wzrost przychodów o 29 proc. do 354,2 mln zł, a jej rentowność netto pogorszyła się z 8,9 mln zł zysku do 17,9 mln zł straty. – Na poziomie operacyjnym i działalności kontynuowanej uznajemy zeszłoroczne wyniki za bardzo dobre – mówił nam Maciej Klepacki.