Portal i.pl ma w lipcu ponad 7 mln użytkowników

Polska Press chwali się osiągnięciem celu

Do i.pl odsyłają nie tylko główne strony wszystkich gazet Polska Press, ale również strony poszczególnych artykułów. Podobnie jest z ponad 500 serwisami lokalnymi NaszeMiasto.pl

Uruchomiony przed rokiem horyzontalny portal i.pl należący do Polska Press odnotował w lipcu ponad 7,1 mln realnych użytkowników – pochwalił się wydawca. To lepszy wynik niż cel deklarowany w momencie jego uruchomienia, ale na liczbę odwiedzin wpływa też technologia.

Portal i.pl koncernu należącego do Orlenu wystartował 5 września 2022 roku i zastąpił Polskatimes.pl. Już na starcie jego redaktor naczelny Piotr Kotomski deklarował, że celem jest przyciągnięcie minimum 5 mln realnych użytkowników miesięcznie w ciągu pierwszego roku. Wczoraj Polska Press poinformowała, że w lipcu portal i.pl odwiedziło 7 111 962 realnych użytkowników.

Jak twierdzi Kotomski, „zdobycie zaufania tak dużej liczby użytkowników w tak krótkim czasie jest rezultatem zaangażowania i determinacji zespołu redakcyjnego i.pl, a także konsekwentnego rozwoju portalu”.

Specjaliści wskazują, że źródłem sukcesu mogą być w dużej mierze rozwiązania techniczne. Do takich należy przekierowanie do portalu i.pl z każdej galerii zdjęć wyświetlanej w silnych serwisach regionalnych tytułów należących do PP (Gazetawroclawska.pl, Echodnia.eu, Pomorska.pl, Dziennikzachodni.pl). Przekierowanie takie następuje automatycznie po wyświetleniu ostatniego zdjęcia. Internetowa porównywarka ruchu na stronach Similarweb faktycznie wskazuje, że najwięcej ruchu przychodzi na główną stronę i.pl z innych portali – najwięcej z „Dziennika Zachodniego” i „Gazety Wrocławskiej”.

Nie bez znaczenia dla zasięgu i pozycjonowania i.pl są też boksy promocyjne na stronach innych serwisów Polska Press. Do i.pl odsyłają nie tylko główne strony wszystkich gazet Polska Press, ale również strony poszczególnych artykułów. Podobnie jest z ponad 500 serwisami lokalnymi NaszeMiasto.pl.