Jeśli Red Carpet Media Group uzyska koncesje na nadawanie dwóch stacji w MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej, to prawdopodobnie z czasem połączy je z działającymi kanałami Red Carpet TV i RedTop TV. Szef rady nadzorczej firmy Leszek Kułak przekonuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że takie rozwiązanie pozwoliłoby „maksymalizować efekt zasięgu”.
W konkursie dotyczącym ósmego multipleksu Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji czekała na propozycje od podmiotów zainteresowanych „udzieleniem koncesji” na nadawanie kanału wyspecjalizowanego. Regulator chciał wyłonić trzy stacje nadawane w standardowej rozdzielczości (SD). Wpłynęły cztery wnioski. Jeden, dotyczący kanału informacyjnego W24, złożyła Telewizja Polsat. Trzy pozostałe, odnośnie kanałów filmowo-serialowych, przygotowała Red Carpet Media Group. Nie rozpatrywano ich, bo nadawca wnioskował o rozszerzenie koncesji Red Carpet TV i RedTop TV, a nie „udzielenie koncesji”. Niebawem KRRiT opublikuje kolejne ogłoszenie, ale dotyczące tylko dwóch miejsc.
Nadawcy nie musieliby składać wniosków o „udzielenie koncesji”, gdyby w ogłoszeniu znalazło się sformułowanie „lub dokonanie zmiany koncesji”, jak czasami bywa w przypadku konkursów dotyczących częstotliwości radiowych. Wówczas Polsat nie musiałby wnioskować o nadawanie w MUX-8 kanału W24, tylko o rozszerzenie koncesji stacji Wydarzenia 24. Wchodzi ona już w skład MUX-4 naziemnej telewizji cyfrowej, ale jej emisja ma charakter eksperymentalny. W najbliższych miesiącach Urząd Komunikacji Elektronicznej zdecyduje czy związana z Polsatem spółka Info-TV-FM zachowa na kolejne 10 lat rezerwację na czwarty multipleks.
Po konkursie kanały Red Carpet Media Group mogą zmienić nazwy
Obecnie w ofercie Red Carpet TV dominują filmy, seriale, telenowele i programy poświęcone celebrytom. Stacja jest dostępna w sieciach kablowych i z satelity Hot Bird 13E, gdzie prowadzi niekodowaną emisję. RedTop TV jest oferowany w sieciach kablowych, a w ofercie dominują seriale i filmy.
Czy po ewentualnej wygranej w konkursie dotyczącym MUX-8 Red Carpet Media Group będzie nadawać aż 4 kanały telewizyjne? – Gdyby postępowania konkursowe były dla nas korzystne, to w dłuższej perspektywie optymalnym rozwiązaniem byłoby dopasowanie obecnych stacji do nowych koncesji, aby maksymalizować efekt zasięgu, co ma przełożenie na poziom przychodów reklamowych. O tym będziemy mogli myśleć dopiero po zakończonych postępowaniach konkursowych – mówi Wirtualnemedia.pl Kułak.
Tym samym po konkursie doszłoby prawdopodobnie do połączenia nowych stacji z Red Carpet TV i RedTop TV. Obecnie nadawca pracuje nad nowymi wnioskami koncesyjnymi. Może zgłosić w nim m.in. stację Red Carpet Plus. Zarejestrował profile pod tą nazwą na Facebooku i Instagramie. – Tak, to nasze profile. Mamy utworzone jeszcze kilka innych profili , zasadniczo pod konkursy dotyczące multipleksów. Nie zdecydowaliśmy jeszcze o nazwach, które użyjemy. Każda ma swoje plusy i minusy – wyjaśnia Kułak.
Uruchamianie kanałów pod inną nazwą niż ta, na którą pierwotnie uzyskano koncesję to już tradycja. Kanał Metro otrzymał koncesję jako Kiwi TV, a potem na wniosek jego właściciela, KRRiT zmieniła ją. Podobnie było w przypadku Silver TV, który obecnie nosi nazwę Antena HD. Także Red Carpet Media Group może po konkursie ujednolicić nazwy swoich kanałów satelitarno-kablowych i naziemnych.
„Należy dostosować się do zasad konkursu”
Nadawca nie chce krytykować KRRiT za formę ogłoszenia. – Rozumiem, że procedury dotyczące koncesjonowania nadawania naziemnego telewizji z uwagi na ograniczenia w dostępie do wolnych zasobów częstotliwości, mają swoje szczególne wymogi i należy się do nich dostosować. Są przecież nadawcy których programy wcześniej funkcjonowały tylko w sieciach kablowych i satelitarnych, a w dalszej kolejności pojawiły się w nadawaniu naziemnym – zauważa przewodniczący rady nadzorczej Red Carpe Media Group.
Zapewnia, że jego firmę stać na kosztowną emisję. – Mamy kilka wariantów dla kanału o charakterze filmowo-serialowym, adresowanych dla różnych grup widowni i tego się będziemy trzymać. Wszelkie badania wskazują, że w obszarze telewizji naziemnej treści filmowo-serialowe są najbardziej poszukiwane. Spółka ma precyzyjnie określone plany dotyczące finansowania takiego projektu i komunikowała je w trybie przewidzianym dla Spółek Publicznych – wyjaśnia Kułak. W lutym informowaliśmy, że w 2022 roku przychody Red Carpet Group poszły w górę o 33,5 proc. do 9,13 mln zł, a zysk netto wzrósł z 3,07 do 3,35 mln zł.
Z udziału w konkursie dotyczącym miejsc w MUX-8 zrezygnowały TVS, Grupa MWE, TV Republika czy TV MN. Zdaniem tych nadawców, emisja w ósmym multipleksie może nie być opłacalna. Opłata koncesyjna wynosi 13,5 mln zł, a do tego trzeba doliczyć ponad 6 mln zł rocznie na rzecz Emitela, operatora multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej.