„Sonda 2” jesienią przechodzi do TVP1

„Budujemy antenę złożoną z treści premium”

Tomasz Rożek

Od września program popularnonaukowy „Sonda 2” Tomasza Rożka, który w ubiegłym roku zadebiutował w Dwójce, trafi na antenę TVP1 – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. – Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium, a „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech – tłumaczy Mateusz Matyszkowicz, szef Jedynki.

Przeniesienie „Sondy 2” jest elementem przyjętej przez kierownictwo Jedynki strategii – profilowania TVP1 w kierunku anteny premium. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, premierowe odcinki czwartego sezonu programu dr Tomasza Rożka będą emitowane teraz w każdą niedzielę około godz. 15.00.

– Naturalnym miejscem dla „Sondy 2” jest Jedynka. Konsekwentnie budujemy antenę złożoną z treści premium. „Sonda 2” zyska w TVP1 nowy oddech – wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Mateusz Matyszkowicz, dyrektor TVP1, pytany o przeniesienie „Sondy 2” do Jedynki.

Docelowo „Sonda 2” ma być formą bardziej dokumentalną niż studyjną, ale zmiany będą wprowadzane ewolucyjnie. – Przez ewolucję dążymy do jak najwyższej jakości – tłumaczy nam dr Tomasz Rożek, autor i prowadzący program.

Zdjęcia do pierwszej transzy nowej odsłony startują w przyszłym tygodniu, a scenariusze są już gotowe. Czwarta seria trafi na antenę TVP1 we wrześniu i będzie liczyła 14 odcinków.

W pierwszych odcinkach Rożek i jego goście opowiedzą widzom m.in. o najstarszych drzewach w Polsce, o polskich górach i geologii, a także o impulsach elektrycznych w ciele człowieka. Zespół „Sondy 2” przygotuje także odcinek o mitach w medycynie, opowiadając np. o polewaniu ran wodą utlenioną lub połykaniu drażetek z witaminą C podczas przeziębienia. W nowym sezonie pojawią się również tematy związane z zapachem, wirusami komputerowymi, atmosferą i wiatrem.

„Sonda 2” w dalszym ciągu jest produkowana wewnętrznie przez Telewizję Polską. Autorami scenariuszy są nadal dr Tomasz Rożek i Michał Majak.

Wiosną program „Sonda 2” pokazywany był na antenie TVP2 w niedziele o godz. 14.35 (tuż po popularnym teleturnieju „Familiada”). Średnia widownia premierowych odcinków trzeciej edycji audycji w okresie od 5 marca do 11 czerwca br. wyniosła 550 tys. osób, co przełożyło się na 6,29 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 3,95 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,14 proc. w grupie 16-59.