W okresie od lutego do kwietnia 2023 roku RMF FM w paśmie nadawania cyklu Roberta Mazurka „Poranna rozmowa w RMF FM” (tj. 8.00-8.15 w dni powszednie) miało 2,27 mln słuchaczy w grupie 15-75, co przełożyło się na 30,91 proc. udziału w rynku radiowym – wynika z danych Radio Track Kantar Polska, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
Na czas wakacji audycji nie prowadzi Robert Mazurek, który przebywa na urlopie. Ma powrócić do pracy na przełomie sierpnia i września. „Poranna rozmowa w RMF FM” aktualnie prowadzą inni dziennikarze stacji.
Drugie miejsce zajmuje „7 pytań o 7:07”, które nadawane jest w ramach pasma 7.00-7.15. Audycji RMF FM w analizowanym okresie słuchało 1,81 mln osób (31,11 proc. udziału).
Podium uzupełnia cykl „Gość Radia ZET”, który w Radiu ZET nadawany jest w paśmie 8.00-8.15. Audycję Bogdana Rymanowskiego słucha 1,01 mln słuchaczy (13,20 proc. udziału).
W czołowej piątce znajdują się dwie „Rozmowy dnia” z portfolio Jedynki. Cykl między 8.15 a 8.30 ma 433 tys. słuchaczy (6,18 proc. udziału), a między 7.15 a 7.30 – 379 tys. (6,53 proc.).
Rozmowa w południe w RMF FM” na czele audycji popołudniowych
W zestawieniu audycji publicystycznych nadawanych w polskich stacjach radiowych po godz. 12.00 pierwsze miejsce zajmuje „Rozmowa w południe w RMF FM” (2,08 mln słuchaczy; 29,69 proc. udziału).
Drugie miejsce należy do „Popołudniowej rozmowy w RMF FM” (999 tys. słuchaczy; 28,17 proc. udziału), a trzecie – do „Gościa Radia ZET” (661 tys.; 13,95 proc.).
RMF FM, Radio ZET i Eska na czele słuchalności
Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od marca do maja 2023 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 29,7 proc. – wynika z badania Radio Track Kantar Polska, opracowanej przez portal Wirtualnemedia.pl. Względem analogicznego okresu rok wcześniej udział stacji spadł o 1,6 pkt. proc. – najbardziej w zestawieniu.
Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem na poziomie 13,2 proc. (udział tej stacji względem fali marzec-maj 2023 roku spadł o 0,2 pkt. proc.).
Ostatnią lokatę podium uzupełnia sieć Eska. Jej udział w rynku w analizowanym okresie wyniósł 7,2 proc. (w dół o 0,3 pkt. proc.).
Tuż za podium znalazła się Jedynka. Udział stacji wzrósł o 0,1 pkt. proc. do 4,8 proc. Czołową piątkę uzupełnia Audytorium 17 (do góry o 0,1 pkt. proc. do 4,6 proc.).