Według danych z raportów giełdowych Agory w połowie 2014 roku zatrudnienie etatowe w firmie wynosiło 3 092 etatów. Rok później było o 59 etatów niższe, przez następny rok zmalało o kolejne 26 etatów, a przez ostatni rok – aż o 155.
Duży spadek w ostatnim roku to efekt zwolnień grupowych przeprowadzonych w czwartym kwartale ub.r. Pożegnano się wtedy ze 176 pracownikami, głównie z zespołu „Gazety Wyborczej”. Wielu z nich miało kilkumiesięczne okresy wypowiedzenia, więc statystyki liczby etatów znacząco zmalały dopiero w pierwszym i drugim kwartale br. Niektórzy dalej są związani z firmą, ale w ramach umów cywilno-prawnych (spółka nie podaje, z iloma osobami współpracuje w tej formie).
Zwolnienia grupowe pozwoliły Agorze ograniczyć wzrost wydatków na wynagrodzenia i inne świadczenia dla pracowników. Koszty w tym zakresie rosły nieprzerwanie od połowy 2014 do trzeciego kwartału ub.r., w niektórych kwartałach nawet o ponad 7 proc. w skali roku. Natomiast w czwartym kwartale ub.r. zmalały o 1,3 proc., a w drugim kwartale br. – o 0,9 proc. Spadki byłyby większe, gdyby nie koszty zwolnień grupowych wynoszące 6,9 mln zł.
Ponadto Agora wydaje dużo więcej na wynagrodzenia w swoim pionie filmowo-książkowym, obejmującym przede wszystkim sieć kin Helios. W pierwszej połowie br. te koszty wyniosły 25,1 mln zł, aż o 41,9 proc. więcej niż rok wcześniej. Z jednej strony wynika to z rozbudowy sieci Helios i znaczącego wzrostu frekwencji w tych kinach, a z drugiej strony – z wprowadzenia z początkiem br. minimalnej stawki godzinowej (Agora szacuje, że w całym br. wyda na pensje w Heliosie o 8-10 mln zł więcej niż w ub.r.).
Z kolei w pionie prasowym Agory, którego większość stanowi „Gazeta Wyborcza”, wydatki na wynagrodzenia i inne świadczenia dla zatrudnionych maleją od jesieni 2015 roku, podczas gdy przez wcześniejszy rok w kolejnych kwartałach rosły o 5-10 proc. w skali roku. Firma nie podaje, ilu ma pracowników w tym segmencie (tak samo jak w przypadku swoich pozostałych pionów).
W minionym półroczu koszty wynagrodzeń w segmencie prasowym firmy wyniosły 53,6 mln zł, o 4,8 proc. mniej niż rok wcześniej (56,3 mln zł) i o 9,8 mln zł mniej niż dwa lata wcześniej (59,4 mln zł).