Gospodyni w ramach audycji porozmawia z gośćmi, słuchaczkami i słuchaczami o zaangażowaniu politycznym młodych Polaków, ich oczekiwaniach wobec polityki, perspektywach na przyszłość i ważnych dla nich tematach społecznych.
Jędroszkowiak w programie będzie rozmawiać z młodymi ludźmi m.in.: o różnicach i podobieństwach starszego pokolenia, pamiętającego czasy PRL i pokolenia Z, zbliżających się wyborach parlamentarnych, wewnętrznych podziałach w kraju, polityce klimatycznej i ekologicznej, rynku pracy, przyczynach niskiej dzietności wśród Polek, antysystemowości, czy stosunku do mniejszości narodowych, religijnych i seksualnych.
Oprócz gości głos w programie zabiorą również słuchacze, którzy na żywo będą mogli komentować toczące się dyskusje.
– „Młoda Polska” to audycja, w której liczą się młodzi – ich głos i to, co liczy się właśnie dla nich. Najmłodsza grupa wiekowa głosuje najrzadziej. Mimo to, wśród młodych panuje przekonanie, że jeśli ty nie interesujesz się polityką, wkrótce ona zainteresuje się tobą. Mikrofon przekazujemy tym, którzy tak rzadko przy nim są – i sprawdzamy, czy uda nam się dogadać – także ze słuchaczami – mówi Wiktoria Jędroszkowiak.
Emisja w czwartki
Premierowe odcinki „Młodej Polski” w TOK FM będą nadawane w czwartki o godz. 20.00, począwszy od 6 lipca 2023 roku.
Wiktoria Jędroszkowiak to 21-letnia aktywistka klimatyczna i działaczka społeczna. Współzałożycielka inicjatywy Wschód. W 2018 roku była jedną z założycielek Młodzieżowego Strajku Klimatycznego, do dziś działa w międzynarodowym ruchu Fridays For Future.
Od początku pełnej inwazji Rosji w Ukrainie prowadzi kampanię na rzecz pełnego embarga na rosyjskie paliwa kopalne, współpracuje z ukraińsko-polskim społeczeństwem obywatelskim i konfrontuje polityków z rzeczywistością. Działa na rzecz rozwiązań, które są dobre dla ludzi i planety. Kampanie, które prowadziła, były opisywane w regionalnych i międzynarodowych mediach, m.in. New York Times, Politico i Reuters.
Według badania Radio Track w okresie od marca do maja br. TOK FM miało 3 proc. udziału w rynku słuchalności, wobec 3,1 proc. rok wcześniej.