Z końcem maja br. Maja Kuczmińska przestała pełnić funkcję wiceprezeski zarządu spółki Tygodnik Powszechny, wydawcy „Tygodnika Powszechnego”. – Pani Maja Kuczmińska zrezygnowała ze stanowiska wiceprezeski zarządu i zrezygnowała z pracy. Rozstaliśmy się za porozumieniem stron – mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Jacek Ślusarczyk, prezes spółki.
Kuczmińska wiceprezeską zarządu była od czerwca 2020 roku. W zarządzie zasiadała od lipca 2016 roku, pracę w spółce zaczęła w 2011 roku, zajmowała stanowisko dyrektorki promocji i projektów specjalnych. W przeszłości związana była z „City Magazine” i „Gazetą Wyborczą”.
Obecnie zarząd składa się z prezesa Jacka Ślusarczyka i wiceprezesa Piotra Mucharskiego, redaktora naczelnego „Tygodnika Powszechnego”. – Na razie skład zarządu pozostanie dwuosobowy – podkreśla Ślusarczyk.
– Nastąpiły także inne ważne personalne zmiany we władzach spółki. Skończyła się kadencja członków rady nadzorczej i z członkostwa zrezygnował pan Tadeusz Syryjczyk, a jego miejsce w nowej kadencji objął z osobistym nadzorem nad działem marketingu pan Grzegorz Błażewicz – dodaje prezes Tygodnika Powszechnego.
Błażewicz jest przedsiębiorcą z wieloletnim doświadczeniem w międzynarodowej branży marketingu, założyciel i prezes platformy do automatyzacji marketingu SALESmanago.
– Grzegorz zechciał wzmocnić nasz marketing, unowocześnić jego metody. Poprosił o osobisty nadzór nad działem marketingu. Mamy tu ogromne wzmocnienie – mówi Ślusarczyk.
Tadeusz Syryjczyk to były polityk i ekspert gospodarczy, w latach 1989-1991 minister przemysłu, w latach 1998-2000 minister transportu i gospodarki morskiej. W latach 1995-2001 wiceprzewodniczący Unii Wolności, poseł na Sejm I, II i III kadencji. W radzie nadzorczej Tygodnika Powszechnego zasiadał od 2010 roku.
Zmiany dokonały się pod koniec maja, kiedy odbyło się walne zgromadzenie spółki i ukonstytuował się nowy skład rady nadzorczej.
Według danych Polskich Badań Czytelnictwa w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Tygodnika Powszechnego” wynosiła 22 803 egz., z czego 19 674 w wersji drukowanej, a 3 129 w cyfrowej.
Spółka Tygodnik Powszechny w ub.r. zwiększyła przychody o 3,4 proc. do 10,59 mln zł, a jej strata netto pogłębiła się ze 149 do 385 tys. zł.